U, de petitionaris

Nieuws

Antwoord van NOC*NSF over Yuri naar de finale

Voor iedere sporter, en dus ook voor Yuri van Gelder is het erg prettig te merken dat zoveel mensen het je gunnen om aan een Olympische finale deel te nemen. Ik kan u uit mijn eigen verleden als topsporter vertellen hoe goed het je doet als er zoveel mensen zijn die zich met je verbonden voelen. Helaas kunnen we echter niet aan uw verzoek voldoen. Niet wat andere mensen van je vinden, maar je eigen gedrag is bepalend voor het vertrouwen dat anderen in je hebben. In onze ogen was het gedrag van van Gelder slecht voor zijn eigen prestaties en zeker ook voor die van het team waarmee wij op deze Olympische Spelen zijn. Yuri heeft de normen en waarden die gelden binnen TeamNL en de KNGU turnploeg op grove wijze overschreden. Zijn gedrag en de wijze waarop hij daar daarna zelf mee is omgegaan en met name het ontbreken van de bereidheid om daar intern aan de teamleiding volledige openheid van zaken over te geven, geeft de leiding van respectievelijk het turnteam, TeamNL, de KNGU en NOC*NSF geen zekerheid dat er tijdens het vervolg van deze Spelen geen nieuwe problemen zouden ontstaan. Yuri zelf heeft er veel voor gedaan om uit de dalen in zijn leven en in zijn sportcarrière te klimmen. Hij heeft met zijn prestaties veel voor de sport in Nederland betekend. Des te onbegrijpelijker is het dat hij deze dagen het vertrouwen van alle betrokkenen om hem heen heeft weten te verspelen. Ik dank u voor het met ons delen van uw standpunt en dat van 8100 anderen.

Met vriendelijke groet,

André Bolhuis, Voorzitter NOC*NSF

Petitie afgelopen

Deze petitie is geëindigd met 202 handtekeningen. Mijn hartelijke dank daarvoor.

+Lees meer...

Helaas is dit geen aantal waarmee we een vuist hadden kunnen maken naar de NOS/NTR toe. Toch geeft het me moed dat er gelijkgestemden zijn. Ook is het voorlopig positief dat België nu overweegt om het zesde land te worden dat het Eurovisie Songfestival gaat boycotten, zolang Israël meedoet.

Nogmaals dank voor uw handtekening en vertrouwen. Hopelijk zijn we een volgende keer met meer.

Met vriendelijke groet,

S. Kans Petitionaris

Brede Ondersteuning Landelijk

Het gaat niet goed met de Landelijke Brede Ondersteuning! Samen kunnen we dit veranderen zolang we samenwerken..

Dordrecht.net: Petitie voor behoud permanente ontheffing bewoners en ondernemers binnenstad

Dordrecht.net heeft een artikel geplaatst over de petitie.

Lees het volledige artikel hier.

Stadskanaal laat zien waarom niemand in een zorgfuik mag blijven hangen

De gebeurtenissen in Stadskanaal raken diep. Twee jonge kinderen zouden ernstig zijn mishandeld, verwaarloosd, opgesloten en vernederd.

+Lees meer...

De strafzaak moet nog beginnen, dus voorzichtigheid is nodig. Maar één ding is nu al duidelijk: als signalen er zijn, moet er iemand zijn die regie neemt.

Volgens berichtgeving waren er al langere tijd zorgen en meldingen. Er wordt zelfs gemeld dat hulporganisaties al ongeveer 15 maanden eerder signalen hadden ontvangen. Ook wordt genoemd dat ernstige signalen waarschijnlijk zijn blijven hangen bij Veilig Thuis.

Dit nieuwsbericht is niet bedoeld om één instantie, één hulpverlener of één organisatie publiekelijk te veroordelen. Dat is niet de rol van Zorgfuik.

Maar dit is wél precies waarom Zorgfuik bestaat.

Want dit patroon zien we vaker. Bij kinderen. Bij jongeren. Bij volwassenen. Bij gezinnen. Bij mensen met psychische problemen. Bij mensen met complexe zorgvragen. Bij mensen die niet netjes in één loket, één diagnose of één procedure passen.

Er zijn signalen. Er zijn zorgen. Er zijn meldingen. Er zijn instanties. Er zijn dossiers. Er zijn overlegmomenten.

En toch blijft iemand hangen.

Dat is de zorgfuik.

Niet altijd omdat niemand iets wil doen. Vaak juist omdat iedereen maar een stukje ziet. Omdat organisaties wachten op elkaar. Omdat niemand het geheel bezit. Omdat verantwoordelijkheid wordt verdeeld tot niemand meer echt kan doorpakken.

Bij kinderen kan dat levensgevaarlijk zijn. Bij volwassenen ook.

Zorgfuik pleit daarom voor onafhankelijke regie met mandaat. Geen extra loket. Geen nieuwe praattafel. Maar één partij die bij vastgelopen situaties over organisaties heen kan kijken, signalen kan verbinden, urgentie kan herkennen en kan afdwingen dat er actie komt.

Want een melding zonder opvolging is geen bescherming.

Een dossier zonder regie is geen veiligheid. En wachten terwijl iemand kapotgaat, is geen zorg.

Zorgfuik verzamelt ervaringen van mensen die vastlopen tussen zorg, gemeente, GGZ, Wmo, jeugdzorg, zorgverzekeraars, Veilig Thuis, wachtlijsten, regels en instanties. Niet om individuele dossiers over te nemen, maar om patronen zichtbaar te maken.

Waar blijven mensen hangen? Waar ontbreekt regie? Waar worden signalen niet verbonden? Waar wordt urgentie te laat gezien? Waar wijzen instanties naar elkaar terwijl de mens in kwestie verder wegzakt?

We zoeken geen schuldigen. We zoeken patronen.

Maar patronen zichtbaar maken lukt alleen als mensen hun ervaring delen, als anderen helpen dit onderwerp onder de aandacht te brengen en als Zorgfuik kan uitgroeien tot een onafhankelijke stichting.

Meer informatie: Zorgfuik.nl

De petitie ondertekenen kan via: Petitie ondertekenen

Zorgfuik steunen kan via GoFundMe: Doneer via GoFundMe

Ken jij iemand die is vastgelopen in zorg, ondersteuning, regels of instanties? Deel dit bericht. Niet om te wijzen. Wel om te zorgen dat mensen niet langer verdwijnen tussen loketten, dossiers en goede bedoelingen zonder doorzettingsmacht.

Zorgfuik stopt voorlopig met GoFundMe.

Niet omdat geld niet nodig is, maar omdat de prioriteit nu ergens anders ligt: verhalen verzamelen, handtekeningen ophalen en zichtbaar maken dat vastlopen in zorg, regels en loketten geen incident is.

Eerst draagvlak. Dan de volgende stap.

Teken de petitie: https://link.zorgfuik.nl/petitie

Deel je ervaring: https://link.zorgfuik.nl/ervaring

Zorgfuik zoekt geen schuldigen. Zorgfuik zoekt patronen..

Petitie bijna ten einde

Beste ondertekenaars.

De einddatum is bijna bereikt, bedankt voor het ondertekenen. Kent u nog mensen die ook last van de weg hebben, maak ze dan attent op de petitie.

Binnenkort volgt meer info over een eventueel vervolg.

Hartelijk dank. .

19 mei Laatste nieuwsbericht - wijziging functie AMV

Er is ons ter ore gekomen dat het AMV in Engelen om een POA locatie zou gaan. Dit is een Proces Opvang Locatie, dit is een eerste opvangplek waar de algemene asielprocedure voor in dit geval minderjarige asielzoekers start.

+Lees meer...

Uiteraard wordt dit nog uitgezocht, maar als dit klopt betreft het een verblijfsperiode van 7 tot 12 weken. Dit betekent dat het verloop enorm is en er in 15 jaar minimaal 3000 AMV'ers de revue gaan passeren. Dit zijn bewoners die NUL binding met ons dorp gaan hebben en zeker geen structuur/regelmaat gaan krijgen. Feitelijk neemt het risico dan alleen maar toe ten opzichte van een gewone AMV locatie. Uw stem telt dus des te meer om dit tegen te gaan!

19-05-2026 | Petitie Vestig geen AZC/AMV in Engelen

Petitie.nl doet aan censuur en discriminatie

De oorspronkelijke titel van deze petitie was: "Huurders van Overvecht zijn het afvoerputje van de gemeente Utrecht". Maar petitie.nl vond het nodig de titel te veranderen (zonder overleg met ons!) in "Bouw niet op de plek van de huurders in Utrecht Overvecht". op basis van, zoals ze zelf zeiden, "onze 21 jaar ervaring".

+Lees meer...

Echter: deze titel dekt geenszins de lading van onze petitie! Hoezo dus deze verandering? Wij wonen al 50+ jaar in Utrecht Overvecht en het is niet zo dat deze titel zomaar uit de lucht is komen vallen. Dat wij, als een stel verstandelijk beperkten, niet zouden weten hoe een petitie zou moeten heten. Dus iedereen: de petitie heet: "Huurders van Overvecht zijn het afvoerputje van de gemeente Utrecht".