U, de petitionaris

Nieuws

Het Parool: De Noord/Zuidlijn smaakt naar meer

Amsterdam heeft met de komst van de Noord/Zuidlijn vanaf deze zomer meer metro, maar is het genoeg? Moet er niet ook een oost-westelijke verbinding komen om de groeiende stad te kunnen bijbenen? Als je het Amsterdamse metronetwerk opnieuw zou uitvinden, weet je één ding zeker: het zou een totaal andere vorm hebben dan het netwerk zoals we dat nu kennen. (...) Lees verder

Parool 24 feb 2018

"De stad draait zich om, zegt Reinder Rustema, die afgelopen jaar een petitie voor de aanleg van een oost-westelijke verbinding startte. "Zo'n metrolijn is de ontbrekende schakel in het Amsterdamse openbaar vervoer. Als we die aanleggen, ontlasten we het hele netwerk. Ga maar na: je kruist de Oostlijn, de Noord/Zuidlijn en kan aantakken op de Ringlijn. Je biedt daardoor Amsterdammers en bezoekers een veel gebruikersvriendelijker systeem om je gemakkelijk en snel door de stad te verplaatsen."

Wachtruimte poster

De petitie is nog maar net online en er zijn al 1700 handtekeningen binnen. Voor alle dokters en apothekers: hang een poster in je wachtruimte! Aan alle andere ondersteuners: hang een poster op in de supermarkt, het buurthuis, het zwembad, de sportclub, het kinderdagverblijf of waar je ook maar komt de komende dagen.

+Lees meer...

Je vindt hier een link naar een voorbeeldposter: https://drive.google.com/file/d/1p8dKAtuYOQn2orQRpNayCDRb7bQUZvyb/view?usp=sharing

04-05-2024 | Petitie Stop de medicijntekorten

Zelfs De Telegraaf over "een luchthaven zonder KLM"

Zelfs de Telegraaf schrijft nu over "een luchthaven zonder KLM" als concrete optie!

In Schiphol kleiner knooppunt maken lastig: ’Vooral KLM ondervindt schade’ - Politici snappen nut van verre routes niet eventueel via deze kopie.

Met deze citaten:

"Een luchthaven zonder KLM betekent niet dat er automatisch minder vluchten zijn op Schiphol.

+Lees meer...

De luchtvaartmaatschappij is nu goed voor 50% van alle vluchten op de luchthaven, maar deze zogeheten ’slots’ worden gewoon weer uitgegeven conform de regels van de slotverordening, bevestigt slotcoördinator Hugo Thomassen van Airport Coordination Netherlands."

en

"„Doordat passagiers uitwijken naar buitenlandse luchthavens wordt het geluid deels verplaatst. Het klimaateffect is waarschijnlijk zeer gering, omdat de meeste transferpassagiers gewoon via andere luchthavens blijven vliegen”, zegt Lieshout."

en

"Hetzelfde geldt voor een bestemming als Taipei. Dat is volgens de KLM-directeur niet meteen een vakantiebestemming, maar wel belangrijk voor bedrijven als Philips en ASML."

en

"„Verbindingen tussen grote internationale handelscentra bestaan vandaag en morgen ook. Als dit niet meer via een bepaald punt kan, dan verplaatst het zich via een ander punt conform het principe van het waterbed. Het is beter om het vervoer op Schiphol vast te houden en samen naar duurzaamheid te kijken. Dan hebben we er samen grip op. Als het naar Istanboel verplaatst is het weg en hebben we er ook geen invloed meer op”, aldus Lenderink."

Zaak dus om gelijk te krimpen in slots zodra KLM verdwijnt. Het is immers een politieke keuze hoeveel slots er worden uitgegeven. Zonder KLM kan dat eindelijk! Want sancties door de VS op de Nederlandse luchtvaart zijn dan niet meer mogelijk. De EU zal een dergelijke krimp ook niet hinderen. Er zijn immers geen luchtvaartondernemingen die lijden onder die plotse krimp. Zonder KLM kan de politiek onafhankelijke afwegingen maken. Bijvoorbeeld ten gunste van woningzoekenden, de gezondheid van omwonenden en de gewenste werkgelegenheid.

Behalve KLM vliegt ook China Air op Taipeh, doet er slechts 20 minuten langer over volgens Skyscanner. We kunnen inderdaad rekenen op een waterbedeffect, de zakenreizigers redden zich wel.

Maar zakenvluchten zijn maar een klein deel van alle vluchten. Sinds de pandemie kiest het zakenleven ook steeds vaker voor videogesprekken als minder tijdverspillend alternatief. Alleen periodiek moeten de goede relaties fysiek bevestigd worden.

De grote groei zit 'm in toerisme. Maar als een reis te duur wordt of als verbindingen ontbreken of te lang duren dan gaat de reiziger langer doorsparen om zich de reis te kunnen veroorloven of ziet ervan af. Dat is wel degelijk klimaatwinst.

Als de politiek niet langer onder druk staat door de KLM-lobby kan Schiphol juist beter duurzaamheid bij buitenlandse luchtvaartondernemingen afdwingen.

Nu zegt KLM miljarden nodig te hebben om duurzamer te vliegen, terwijl het logisch is dat de efficiëntere, zuinigere vliegtuigen vooral gebruikt worden voor een beter rendement. Er kunnen dan meer passagiers gevlogen worden in die nieuwe toestellen, maar per passagier wordt de vervuiling niet minder. De milieuwinst wordt vanzelfsprekend dichtgevlogen.

04-05-2024 | Petitie Stop KLM, belast overstappers

Bekendmaking ingangsdatum Huis -en Hobbydierenlijst

Op 1 mei is de ingangsdatum van de huis en hobbydierenlijst (positieflijst) bekendgemaakt. De ingangsdatum is 1 juli 2024. Iedereen kan vanaf nu officieel bezwaar maken.

+Lees meer...

Zie link bezwaar hierboven bij "websites"

Opname van mindfulness in het curriculum van het onderwijs

Net zoals het vak gymnastiek, dat ook veel later verplicht werd, zou ook mindfulness in het curriculum moeten worden opgenomen!.

Our petition is on its way to be seen by Gemeente Amsterdam

Thank you to everyone who has signed our petition in support of our cultural initiative. We will now present our petition to the Gemeente Amsterdam and wait for them to give us their invaluable support so that we can continue and even improve our cultural work, open it up to more participating artists and get a visible space in the Amsterdam community. We will keep you informed about possible developments. Regards and thank you!.

Opnieuw staatssteun aan KLM? Dat zal toch niet?

Alle seinen staan wéér op rood. Het ligt voor de hand dat KLM opnieuw om vele miljoenen komt bedelen bij de belastingbetaler.

+Lees meer...

Zag u ook de eerste kwartaalcijfers van het Franse Air France-KLM? (...) lees verder bij Joop.nl of bij Schipholwatch.nl

03-05-2024 | Petitie Stop KLM, belast overstappers

alternatieve locaties binnen de Gemeente Beekdaelen.

Op nog geen 700 m afstand staat een gebouw wat in 2021-2022 door 450 mensen bewoond is geweest. Dát pand (voormalig USAG terrein) staat sindsdien LEEG - en heeft vooralsnog geen bestemming..

Geef onze petitie een vliegende start: KansDans begint nu officieel!"

Ontdek de informatie van "Geef Nederlandse danser een kans" op onze website, waar elke klik een stap is naar meer informatie. Bezoek www.kansdans.nl voor een diepere duik in ons verhaal!" Voor meer vragen: info@kansdans.nl

Deel dit bericht in jullie netwerk en vergeet niet je handtekening te bevestigen in de petitie-mail. Laten we samen het verschil maken!.