You, the petitioner

Updates

Op de lange baan

De tunnel als oplossing is op de langere baan geschoven. Eerst kleine maatregelen.

Bron: Raadsvergadering 18 februari 2021 (video)

REACTIE PETITIONARIS

Nú een tunnel in Hazerswoude Dorp.

Het einde van deze petitie komt in zicht. Op 18 februari is de petitie aangeboden aan de gemeenteraad. Er zijn 1089 steunbetuigingen opgehaald. In korte tijd een mooi resultaat. Daarvoor onze grote dank. Het voorstel van de gemeente Alphen aan den Rijn was om met kleine maatregelen het knelpunt Dorpsstraat op te lossen. Het hele dorp krijgt daar last van. Een tunnel voor het doorgaande verkeer is de enige duurzame oplossing . Die is veilig, schoon en maakt het dorp weer heel. Dat was en is ons streven. De uitslag van de raadsvergadering was dat de raad het grotendeels eens was dat de tunnel een goede oplossing is. Alleen is dit op langere baan geschoven. Een kort verslag van de raadsvergadering staat hier onder ter info.

Wat gaat er nu verder gebeuren?

Voor ons als Natuurbehoud Groenpoort Hazerswoude Boskoop e.o. is deze petitie afgesloten. Maar de strijd is nog niet gestreden.

Want momenteel loopt er nog een petitie: https://stopn207zuid.petities.nl

Deze is opgezet door omwonenden, agrariërs, gebruikers van het Bentwoud en samenwerkingsverband van verenigingen 'het Molenberaad' Vereniging Natuurbehoud Groenpoort is ook aangesloten bij het Molenberaad. Zij vragen u om ook deze petitie te ondertekenen.

Deze petitie wordt aangeboden aan Provinciale Staten met als doel de aanleg van de Verlengde Bentwoudlaan minimaal op te schorten tot de tunnel in Hazerswoude-Dorp, een goede oeververbinding bij de Gouwe en de Bodegravenboog zijn aangelegd.. Dan nogmaals oordelen of de plannen van N207 zuid nog nodig zijn.

Wij hopen dat u ook deze petitie steunt en ons desgevraagd steunt in het bereiken van voornoemde doelen.

Kort verslag raadsvergadering 18 februari 2021

Er werden amendementen ingediend, welke zijn aangenomen door de raad. In het amendement wordt voorgesteld in de nadere uitwerking van het besluit over de lokale maatregelen in Hazerswoude-Dorp te zoeken naar een verdere optimalisering van de maatregelen waarbij zoveel mogelijk verkeersstromen in verschillende richtingen op het kruispunt in stand worden gehouden, zoals het behouden van de rechtsaf beweging vanuit het noorden. Tevens wordt voorgesteld de landschappelijke inpassing van de nieuwe lokale wegen en benodigde aanpassingen aan de huidige infrastructuur in participatie met de inwoners vorm te geven. De motie roept het college op bij de provincie te blijven aandringen op het terugdringen van het doorgaand verkeer op de N209 en om met de provincie te bespreken:

  1. Om onderzoek te doen naar een alternatieve ontsluiting aan de noordkant van Zoetermeer richting A4 (N206/N209)
  2. Inwoners te betrekken bij een onderzoek naar een onderdoorgang/tunnelbak/tunnel bij het kruispunt in Hazerswoude-Dorp
  3. Eerder het onderzoek eerder uit te voeren naar deze maatregelen:
  • het aanleggen van meer dan de twee getekende aansluitingen van bestaande wegen op de nieuwe zuidwestelijke ontsluitingsweg
  • over zwaar bestemmingsverkeer en het te zijner tijd (na Corona) op basis van geactualiseerde modellen uitvoeren van een nieuwe analyse van de verkeersstromen rondom Hazerswoude Dorp
  • om de beplanting in eventueel aan te leggen groenstroken langs de nieuwe weg om Weidelanden, te laten leveren door de kwekerijen uit Greenport regio Boskoop, voor zover dit mogelijk is binnen de kaders van het gemeentelijk inkoop- en aanbestedingsbeleid.

Door alle fracties wordt geconstateerd dat een oplossing voor de verkeersproblematiek waar iedereen zich in kan vinden, niet haalbaar is. Gezocht moet worden naar een zo breed mogelijk draagvlak, waarbij het van belang is samen met inwoners op te trekken en de verdere inrichting vorm te geven. Het antwoord van dhr. Van Velzen nav de amendementen en voorstellen vanuit de Cie RED Wethouder Van Velzen zal de eerder deze avond aangeboden petitie waarin verzocht wordt haast te maken met een tunnel in Hazerswoude-Dorp onder de aandacht brengen van de gedeputeerde.

De meeste fracties lijken zich hierin te kunnen vinden. Participatie bij de verdere uitwerking van de maatregelen is erg belangrijk en zullen we serieus oppakken. Participatie betekent echter niet dat alle wensen kunnen worden ingewilligd.

Wat betreft het rechtsaf slaan vanuit het noorden gaat de wethouder zijn best doen: het betreft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting.

Mogelijke snelheidsverlaging Gemeneweg wordt besproken met gedeputeerde. Zwaar verkeer: het verkeersbesluit verbiedt vrachtverkeer door de Dorpsstraat. Afwikkeling van landbouwverkeer wordt nader bekeken, een en ander afhankelijk van de komst van een landbouwweg.

Wat betreft het verkeersmodel: het verkeersmodel is een regionaal model. Het is niet bekend of en wanneer zo'n dergelijke update/nieuw model er komt. De huidige modellen lopen tot 2035.

Wat betreft het verzoek van meer aantakkingen: dit punt wordt meegenomen in de verdere optimalisatie van de verkeersmaatregelen. De verkeersveiligheid is uiteraard punt van aandacht, zeker wat betreft aansluiting op de wijken. Desgevraagd laat de wethouder weten dat het rapport van de gemeente Zoetermeer over de resultaten N206 Zoetermeer/A12-N209 rond 3 maart a.s. wordt verwacht.

EINDE REACTIE

2021-04-08 | Petition Nu een tunnel in Hazerswoude-Dorp

Een geweldige demonstratie | Deel de petitie nog één laatste keer!

Beste ondertekenaars,

Gisteren kleurde de Dordtse binnenstad rood! Een paar duizend betogers lieten zich zien en horen, omdat ze willen dat de Dordtse gemeente zich uitspreekt tegen de genocide in Gaza en omdat ze meer druk op de Israëlische regering eisen.

Morgen wordt de petitie aangeboden aan de Gemeenteraad. Het zou fantastisch zijn als we nog een mooie eindsprint kunnen maken!

Deel de petitie nog één laatste keer met je familie, vrienden en collega's.

+Read more...

En wijs ze er op dat ze hun ondertekening ook moeten BEVESTIGEN via de email die ze daarvoor ontvangen. Anders is de ondertekening NIET geldig!

Bedankt voor jullie steun!

Team Rode Lijn Dordrecht

Zonkracht 7, maar kan het ook anders ?

Dat is de vraag.

Wat zijn de voor en nadelen van zonnebrand. . Die discussie mag best breder belicht worden. . Vandaar deze petitie. . Kinderen mogen in zonkracht 2 onbeschermd de zon in.

Vanaf zonkracht 3 dienen kinderen volgens alle zon communicatie ingesmeerd te worden.

Waar ligt het omslagpunt in tijd ? .

Video van de inleiding op en voorlezing van de petitie tijdens de herdenkling op de moord van Pim Fortuyn op het Mediapark in Hilversum

Het Zonnepark Ellemeet is GESTOPT !

HET ZONNEPARK IS GESTOPT!

Wij zijn superblij!! En gelet op de vele reacties in ons dorp, zijn velen met ons ook heel blij! Het is gisteren al te lezen geweest op het online nieuws van radio Schouwen- Duiveland en vandaag in de PZC, vrijdag j.l. hebben wij ook nog een interview aan Radio Schouwen Duiveland gegeven.

+Read more...

(kun je terug luisteren)

Gisteren precies 2 weken geleden heeft Nees onze laatste brief (zie vorige nieuws item) aan het college persoonlijk naar het gemeentehuis gebracht. Wij waren het wachten zat, voelden ons nog steeds niet gehoord en hebben gevraagd om duidelijkheid op korte termijn. Diezelfde week hebben we per mail een brief aan de gedeputeerde van de Provincie Zeeland gestuurd. De inhoud van de brieven hier overnemen wordt te veel. Zie voor de brief en de mail de website www.Ellemeet.top.

Het hele proces heeft enorm veel tijd en energie gekost. Dat wordt goedgemaakt door het resultaat. Burgerverzet heeft dus wel degelijk zin! De openlijke, maar ook steun "in stilte" van velen heeft ons geholpen om hier mee door te gaan. Dus allen die bijgedragen hebben: Dank je wel!

Bovenal staat: Ons mooie landschap blijft intact! Het besluit van het college is gebaseerd op het nieuwe duurzaamheidsbeleid. Dus kunnen we ook verwachten dat dit voor heel Schouwen-Duiveland geldt. Geen zonneparken op ons zo mooie eiland !

Aan een ieder die gesteund heeft in welke vorm dan ook : Hierbij ook onze hartelijke felicitaties aan jullie !

Eendracht maakt macht /kracht !!

Nees & Heleen

2025-06-29 | Petition Stop Zonnepark Ellemeet

Telefoongeluidoverlast campagne nu in vergadering bij Stichting SIRE

Er is goed nieuws, Stichting Ideële Reclame (SIRE) heeft gezegd dat ze dit onderwerp mee zullen nemen in hun jaarlijkse selectiedag. Alleen heeft SIRE geen referentie of geen kennis van hoe erg het probleem in de samenleving is.

+Read more...

Wat kan jij doen? Jij, de ondertekenaar van deze petitie, kunt ook een email schrijven naar info@sire.nl om hun te laten weten wat telefoongeluidsoverlast jou doet en waarom SIRE zou kunnen helpen.

Help ze te herinneren dat dit onderwerp goed past in de kernwaarden van Stichting Ideële Reclame, want ze hebben tot doel "Reclamecampagnes die gericht zijn op het vergroten van bewustzijn, het stimuleren van gedragsverandering en het creëren van een positieve maatschappelijke impact."

Heel erg bedankt voor het lezen. Ik ben blij met deze ontwikkeling en laten we met z'n allen ons best doen om bewustzijn te stimuleren! Mvg, Marcio van den Hout

Petitie verlengd

De petitie bleef helaas lang op 900+ handtekeningen steken. Ik heb de datum verlengd, zodat meer mensen de kans krijgen hun stem te laten horen!

Warme groet, Maria..

2025-06-27 | Petition Geef het recht op thuisonderwijs

Maak 30 de norm in de bebouwde kom

De petitionaris van de petitie Maak 30 de norm in de bebouwde kom vraagt u de petitie te ondertekenen.

"Waarom staan er duizenden borden 30km/u in Amsterdam en de komende jaren in steeds meer steden en dorpen? Omdat in de wet staat dat 50km/u de norm is in de bebouwde kom en 30 de uitzondering.

+Read more...

Draai dat om! "

30kmalsnorm.petities.nl

Wilt u deze of een andere petitie ook aandacht geven hier?

2025-06-27

Goed nieuws over 30km/u

Op 26 juni bracht Amsterdam het nieuws naar buiten dat 30km/u goed heeft gewerkt op basis van onderzoek. Minder ongelukken.

+Read more...

Minder herrie. Minder hardrijders. Bevolking positief erover.

Alle doemdenkers kregen ongelijk. Geen problemen met de aanrijtijden van hulpverleners. Het openbaar vervoer had er minder last van dan verwacht. De luchtkwaliteit werd er niet slechter door.

Het is allemaal in lijn met eerdere onderzoeken elders in de wereld waar de maatregel is ingevoerd.

Dus, nu landelijk graag!