Petities.nl is voor een groot deel afhankelijk van donaties (gemiddeld €15,85). We willen graag iets terug doen: als u een tientje overmaakt dan krijgt u ruimte voor een 'aanbeveling'.
Op elke pagina op petities.nl staat nu onderaan een kort blokje met nieuwtjes. Daar verschijnen de aanbevelingen voortaan.
Zo kunt u zowel petities.nl steunen en de petitie van uw keuze aan extra aandacht helpen. Zoekmachines reageren hier ook weer op en plaatsen de petitie dan weer hoger in de zoekresultaten. Onder elk van de duizenden petities verschijnt de advertentie.
Maak een tientje over via dit betaalverzoek en mail ons daarna even uw naam, om welke petitie het gaat en eventueel een eigen tekst. U kunt ook anoniem een aanbeveling doen natuurlijk. Maar laat wel even weten dat uw betaling hiervoor is!
De link naar uw aanbeveling blijft staan totdat die weggedrukt wordt door nieuwere aanbevelingen. Zo blijft het actueel en exclusief.
Elke maand worden de pagina's van petities.nl zo'n 4 miljoen keer opgediend en er worden gemiddeld 150.000 ondertekeningen per maand geplaatst.
Het betaalverzoek heeft ook een QR-code waar u uw smartphone met betaalapp op kunt richten:
Het doek lijkt gevallen voor een herstelde busverbinding voor de wijken Deppenbroek en Bolhaar. De analyse die door de Gemeente is uitgevoerd dit voorjaar, waarbij ruim 130 reacties van bewoners zijn meegenomen, is grondig en duidelijk: er moet op korte termijn iets aan de mobiliteit in Noord worden gedaan.
Er wordt gestreefd naar een integrale en duurzame oplossing in samenspraak met alle betrokkenen – iets wat wij onderschrijven - maar men geeft op voorhand aan dat dat niet gaat lukken voor 2028!
In het advies vanuit de ambtelijke organisatie aan de gemeenteraad worden (behalve een kleine aanpassing voor lijn 60), concrete oplossingen op korte termijn niet als haalbaar geacht. Het college heeft dit overgenomen en als advies ingebracht bij de Provincie voor de vaststelling van het Vervoersplan 2027.
Samen met de Wijkraad Deppenbroek-Mekkelholt i.o. hebben wij begin juni een Brandbrief aan de raadsleden gestuurd en hen gewezen op hun verkiezingsbelofte: de bewoners van Enschede Noord hebben recht op een volwaardige OV verbinding. Het kan niet zo zijn dat er tot 2028 tijd geen concrete essentiële verbetering in de huidige situatie komt! Helaas heeft onze laatste noodkreet niet tot een andere stellingname geleid.
De strijd is daarmee gestreden. Onze petitie heeft weliswaar geleid door een meer transparante besluitvorming in de toekomst maar niet tot een (gedeeltelijk) herstel van de busverbinding. De mening van 3300 bewoners in Enschede Noord blijft belangrijk; blijf dat kenbaar maken en zorg ervoor dat dit onderwerp op de agenda blijft van de Stadsdeelcommissie!
Goed nieuws! Ik heb bericht gekregen van commissie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap dat de petitie op 30 juni mag worden aangeboden! Ik krijg dan een paar minuten de tijd om mondeling de petitie toe te lichten.
Inmiddels zijn er al meer dan 5400 handtekeningen, en ik wil graag iedereen bedanken.
Ik zal na de dag van de petitie nog een update geven. Via Linkedin hou ik ook iedereen op de hoogte https://www.linkedin.com/in/alecvanderhaven/ .
Met vriendelijke groet,
Alec van der Haven
https://elsloo.info/nieuws/nieuws-dossiers/4797-herinrichting-catsop?fbclid=IwdGRjcASaBv9jbGNrBJoG52V4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHobHgeCdEGQi8arQso5z6hdVvvEqtuRbeeGjlMC3hHCK-y71GRuPmpr4bs7jaemmioGt80wzxjnD-IG_QNlww.
https://www.limburger.nl/regio/stein/stein-kiest-voor-vier-wethouders-en-zet-komende-jaren-sterk-in-op-verbinding-wei-catsop-gered/156981027.html?utmmedium=referral&utmcampaign=share.
Het is van het grootste belang dat u deze petitie deelt! De petitie waar wij een tegengeluid tegen geven heeft een flinke voorsprong.
Dit is de link: https://actie.degoedezaak.org/petitions/realiseer-asielopvang-in-overbetuwe-nu.
NS wil vanaf 2028 overdag elk uur een trein van Amsterdam naar het Duitse Rurhgebied laten rijden. Het spoorbedrijf heeft deze week een nieuwe treindienst aangemeld om zes 6 keer per dag met de nieuwe intercity ICNG tussen Amsterdam Centraal en een nog te bepalen stad in het Ruhrgebied (Keulen, Düsseldorf) te gaan rijden (...) lees verder met: NS wil intercity van Amsterdam naar Ruhrgebied – eens in ‘t uur trein naar Duitsland .
De gemeenteraad heeft deze motie aangenomen: Houd Velsen schoon: betaalbare kosten en zichtbare handhaving. Maar dit gaat het probleem niet oplossen!!!
Een goed milieu is belangrijk, maar het bereiken van dat doel mag niet afhangen van individuele beslissingen, of iedereen wel of niet meewerkt! En dat geldt nog meer in de wetenschap dat er een betere en structurele oplossing is: nascheiding! We gooien alles in één bak en de afvalverwerker heeft machines om dat afval te scheiden.
Daarom zeggen wij trek je klep open, teken de petitie en stop met betalen per afvalzak.