16174715 10211721356898365 5571548485250621597 n

Uitbetalen op basis van Traktaat van Wassenaar 1966

6.590 ondertekeningen

Het verdrag Traktaat van Wassenaar is in 1966 ondertekend door de regeringen van Nederland en Indonesië. Doel: De Indonesische regering betaalt aan Nederland het bedrag van 689 miljoen gulden ter genoegdoening aan de Nederlandse staatsburgers, die huis, have en goed in Indonesië moesten achterlaten ten tijde van de repatriëring tussen 1947 en 1962. De Nederlandse regering heeft dit echter nooit aan de rechthebbenden uitbetaald.

Het Tracktaat is ondergebracht in de claim stichting ACTW66. Schrijf u in als deelnemer via onze website www.icm-online.nl zodat alle uitvoerende werkzaamheden voor U en namens U , inclusief het proces wordt gevoerd. U bent eenmalige 50 Euro verschuldigd. Ook kunt doneren op Rabo-rekening NL41 RABO 03977255 07 ten name van F. Schwab / ICM Online onder vermelding van donatie ACTW 66 - volg ons voor de updates op www.icm-online.nl. Vragen over de inhoud van deze petitie dient u te richten aan Ferry Schwab, Wouterskampen 68, 3849 BC Hierden, Of mail naar Schwab@kabelfoon.nl. Kvk - nummer 72173122

De Nederlands-Indische gemeenschap en allen die zich hiermee verwant voelen of zijn,

Dat de Nederlandse Staat de afspraken, vastgelegd in het Traktaat van Wassenaar in 1966, al 50 jaar lang niet is nagekomen en de Nederlandse staatsburgers van Indische afkomst nimmer schadeloos heeft gesteld voor verlies van bezittingen, banktegoeden, enz. als gevolg van oorlogshandelingen tijdens de Japanse bezetting, de Bersiap en de politionele acties; en de gevolgen Linggarjati.

Dat de Nederlandse regering in navolging van de "Indische kwestie" de Nederlands-Indische gemeenschap recht doet door de afspraken volgens het Traktaat van Wassenaar ten uitvoer te leggen, dan wel onderhandelingen opent met het Advocaten Team in Jakarta en het Actie Comité TvW-66, welk team door laatstgenoemde in en buiten rechte wordt vertegenwoordigd, met de intentie over te gaan tot stappen die leiden tot een bevredigende oplossing voor alle rechthebbenden.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

minister
19-06-2020
Ferry Schwab

Nieuws

Rapport Traktaat van Wassenaar in boekvorm door Calbona uitgegeven, en is nu te bestellen.

Vele vragen via de telefoon, per email , brieven op ICM stand komen op de redactie binnen, daarom werd besloten tot uitgave boekvorm. Al uw vragen worden met dit rapport beantwoord, ook de wijze waarop de uitbetaling worden voorgesteld.

+Lees meer...

De stappen die al zijn ondernomen, en de nog te nemen stappen.

Het boek is bestemd voor de groep die het verdrag traktaat van Wassenaar niet kent, de groep die de petitie hebben ondertekend. En de groep die zich hebben ingeschreven als deelnemer van de claimorganisatie ACTW – 66. Wie hebben aan het rapport gewerkt? Bestuur van Nines Zuid, ICM redactie team, en team advocaten.

Om de feiten boven tafel te krijgen werd als leidraad het document “To forget of a promise for the Future" van het Ministerie van Buitenlandse zaken gebruikt. Bij de onderzoeken van de feiten zijn uiteraard mensen ondervraagt. Zo geeft meer dan 15.000 aan nooit van het verdrag te hebben gehoord. Dit wordt min of meer ondersteund door WOB – verzoeken aan de andere Ministeries o.a. Economische zaken.

Het rapport geeft ook aan de momenten dat de NL Staat mogelijkheid had om openbaar te maken. Ook komt aan de orde wat de waarde nu is van het bedrag van traktaat dat in 1966 werd gesloten. Voor de opwaardering van het vermogen (689 miljoen – 39 miljoen) zijn verschillen rekenmethodes. Voor de hand liggend is uiteraard voor welk percentage de 689 miljoen had op de begroting van de miljoenennota 1966 . Niet de rente maar deze percentage dient vervolgens tegen de miljarden van nota 2019 te worden aan gehouden.

Rapport gaat in welke stappen reeds zijn ondernomen in fase I , welke stappen voor Fase II. Niet onbelangrijk is dat wordt voorgesteld de uitbetaling conform het model Het Gebaar te hanteren, dus niet conform de uitdelingswet van Traktaat.

Kortom dit rapport geeft u het inzicht wat zoal staat te gebeuren.

Het rapport boek onder het ISBN nummer 978-94-92575-18-0 is nu te bestellen via schwab@ICM-online.nl . Prijs 50 euro inclusief verzendkosten,

Bestelformulier rapport boek Rapport traktaat van Wassenaar onder het ISBN nummer 978-94-92575-18-0

Aantal ____________ exemplaren

Naam ___________________________________________________________________

Adres____________________________________________________________________

Postcode _________________________________________________________________

Woonplaats _______________________________________________________________

Telefoon __________________________________________________________________

Formulier kan U ook sturen naar F.Schwab/ICM wouterskampen 68 - 3849 BC Hierden

KVK - nummer 72173122

21-12-2019

Er is overeenstemming bereikt tussen ACTW66 en Advocaten (Traktaat van Wassenaar).

Na een lang, moeizaam traject van onderhandelingen zijn het bestuur van ACTW66 en Advocaten tot overeenstemming gekomen. Deze overeenkomst behelst dat op basis van 'No Cure No Pay' haar dienstverlening verstrekt behoudens de gemaakte facilitaire kosten (uitvoeringskosten, welke thuis horen bij de overheid).

+Lees meer...

Met betrekking tot de operationele kosten: voor kantoor, info/help om de gedupeerden bij te staan, verblijf, reizen, secretariaat, telefoon en correspondentie, naast de gerecht- en griffiekosten. 400.000 euro is hiervoor gebudgetteerd.

Het bestuur van ACTW66 op haar beurt verplicht zich tot betaling bij het ontvangen van middelen verkregen uit fondsen. Dit impliceert dat de Advocaten nu aan de slag gaan. Voor het bestuur van ACTW 66 betekent dit naast dat het rapport, nu ook het stokje is overgedragen.

WIJ VERZOEKEN U DRINGEND NÚ UW DONATIE OVER TE MAKEN, TENEINDE DE NEDERLANDSE STAAT TE KUNNEN AANKLAGEN.

Wij staan de maand september/oktober met de ICM-Stand op de Pasars te Den Bosch, Leek en Rijswijk. Hier kunt u ook via de petitielijst ondertekenen en doneren.

Uw donatie/bijdrage kunt U storten op Rabo-rekening NL41 RABO 03977255 07 ten name van F. Schwab / ICM Online onder vermelding van Donatie ACTW 66 - Traktaat van Wassenaar. Wij hebben uw donatie hard nodig voor de uitvoeringskosten van de regeling tot compensatie, welke de Nederlandse Staat bewust 51 jaar heeft nagelaten, teneinde ons werk verder af te kunnen maken. Hartelijk dank!

Donaties van 50 Euro en hoger ontvangen rapport uitbetalen traktaat van Wassenaar druk I. Deze is tot stand gekomen door het team en advocaten o.a. door diverse WOB verzoeken. Dit boek (rapport) wordt samen met de 15.000 handtekeningen overhandigd en ingezet bij proces.

10-09-2019

Schrijf U vandaag nog in als deelnemer !

*Schrijf U vandaag nog in als deelnemer ! * Ook kunt het inschrijfformulier aanvragen info@icm-online.nl of rechtstreeks melden via www.icm-online.nl. U bent € 50 verschuldigd als deelnemer ACTW66, en U heeft 1 jaar gratis een ICM Abonnement en toegang tot ons Video-kanaal, het enige Indisch Kanaal, bovendien ontvangt U het boek 'rapport traktaat van Wassenaar" nadat deze is aangeboden aan het Kabinet.

Steun ACTW66 (Actie comite traktaat van Wassenaar).

17-01-2018