Ik steun de bibliotheek

20586 ondertekeningen

Door gemeentelijke bezuinigingen op bibliotheken dreigen veel bibliotheekvestigingen in Nederland te verdwijnen. Of uw bibliotheek gevaar loopt, is afhankelijk van gemeentelijk beleid. Laat zien dat u het hiermee niet eens bent en teken deze petitie. Maar beter nog: word lid van de bibliotheek!

Inwoners van Nederland die zich willen ontwikkelen

Wij constateren dat de samenleving (vooral de jeugd) de dupe wordt als bibliotheekvestigingen sluiten. De ontwikkeling van Nederland komt daarmee in gevaar. Net als goed onderwijs is een goede bibliotheek in de buurt voor iedereen van belang!

Op dit moment heeft de bibliotheek 4 miljoen leden. De helft daarvan is onder de 18 jaar. Daarnaast maken nog circa 2 miljoen Nederlanders zonder een bibliotheekpas gebruik van de bibliotheek in hun stad of dorp.

Wij verzoeken de Nederlandse gemeenten dringend om de bibliotheek als basisvoorziening in de buurt in stand te houden.

Steun de bibliotheek en teken deze petitie. Wilt u meer doen? Word dan lid van de bibliotheek! Door lid te worden maakt u uw steun nog explicieter. Bent u al lid? Haal ook uw partner over om lid te worden. En vraag het lidmaatschap aan voor elk van uw kinderen (vanaf 0 jaar)! Kinderen zijn gratis lid.

Onderteken deze petitie

8 maanden

Nieuwtjes

Eerder toegevoegd

Petitie over naar Mijn bieb moet blijven!

Beste ondertekenaars van de petitie 'Ik ondersteun de bibliotheek', Deze petitie gaat verder onder 'Mijn bieb moet blijven. Iedere gemeente een bibliotheek.

+Lees meer...

Heeft u deze petitie ondertekend? Ga naar het manifest www.mijnbiebmoetblijven.nl: • Teken de petitie http://www.mijnbiebmoetblijven.nl.• En like de Facebookpagina https://www.facebook.com/mijnbiebmoetblijven.

29-04-2014 | Petitie Ik steun de bibliotheek

Petitie afgesloten

+Lees meer...

Heeft u deze petitie ondertekend? Ga naar het manifest www.mijnbiebmoetblijven.nl: • Teken  de petitie http://www.mijnbiebmoetblijven.nl.• En like de Facebookpagina https://www.facebook.com/mijnbiebmoetblijven.

29-04-2014 | Petitie Ik steun de bibliotheek