Petitie red onze soester hussen

Geef Soester hondenuitlaatservices een vergunning voor de Lange Duinen

De twee Soester Hondenuitlaatservices (HUS) mogen van hun gemeente met maximaal vijf honden tegelijk wandelen. Dat betekent bedrijfseconomisch gezien het einde terwijl ze in een grote behoefte voorzien. Normaal wordt er met maximaal 10 honden (goed onder appèl) gewandeld in het hondenlosloopgebied.

de hondenuitlaatservices "Retourtje Bos" sinds 10 jaar en “Pet Care” sinds 19 jaar actief, klanten en medestanders

• Soest tot meest MKB-vriendelijke gmeente is uitgeroepen

• Soest handhaaft plots haar beleid in het losloopgebied: zo loop je nu met meer dan 5 honden boetes op tot € 4.150 en/of 3 maanden celstraf.

Dat de uitlaatservices in Soest in:

• een grote behoefte voorzien; het uitlaten rond 12 uur.
  • met sociaal veilige roedels (maximaal 10 honden) "zonder klachten" (aldus de wethouder) lopen.
  • juist rond het middaguur nodig zijn om rendabel te zijn.

haar beleid bij te stellen en ontheffing van deze APV-regel te verlenen door middel van een vergunning: voor maximaal 10 honden per gediplomeerde/ervaren hondenuitlaatservice per roedelwandeling.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Soest
30-08-2024
Willemien Bos
Retourtje Bos Hondenuitlaatservice Soest

Aan het lijntje gehouden

De Gemeente houdt ons aan het lijntje. Nog steeds missen we inkomsten doordat we nog maar met max 5 honden pp mogen wandelen.

Er zou beleid komen op het hondenlosloopgebied, zo werd ons in het gesprek in november 2019 met de Wethouder beloofd. De vraag is enorm groot en de paar Soester Hussen kunnen de vraag niet aan. We zijn zo hard nodig. Honden zitten nu vaak te lang thuis of missen de sociale leermomenten van een roedel. Bazen willen wel, maar er is gewoonweg geen plek. Regelmatig moet ik een 6e of 7e hond soms zelfs 8e hond weigeren. Dit terwijl de roedel het makkelijk aan kan. Ik selecteer heel streng, zodat mijn roedels veilig zijn, voor mijn honden, maar juist ook voor de vele honden die wij in de Duinen ontmoeten. Ook zou het gepast zijn om grotere informatieborden te plaatsen. Zo vaak kom ik mensen tegen die niet op de hoogte zijn van het hondenlosloopgebied en blij zijn als ik ze attendeer op de Korte Duinen, waar je wellicht rustiger kunt picknicken met bv baby's op een kleedje. Kortom: alle adviezen zijn destijds in een lade verdwenen en wij... wij worden aan het lijntje gehouden....

11-12-2023

Beloofd beleid blijft uit.

Nog steeds heeft de Gemeente Soest geen beleid gemaakt. Wel zijn er eindelijk n de Coronaperiode borden geplaatst, maar nog is voor veel mensen niet duidelijk dat het gebied van de Lange Duinen een hondenlosloopgebied is.

Bovendien lopen er regelmatig collega's van ver die met meer dan 5 honden pp wandelen, terwijl ik braaf 3x op en neer rijd om 2 roedels van 5 honden op dins- en donderdagen uit te laten (en 1 van 5 op maandagen). Als Soester ondernemer voel ik me aan het 'hondenlijntje' gehouden. Ik zou graag zien dat ik naar draagkracht een vergunning krijg als 1 van de zeer weinige Soester hondenuitlaatservices en ongeveer de enige die alleen Soester klanten bedient én gevestigd is te Soest . Een echte Soester MKB'er dus. Binnenkort hoop ik weer eens in gesprek te mogen met de Gemeente en mijn petitie te overhandigen. Handtekeningen zijn nog steeds meer dan welkom. Dank u wel, mvg W. Bos van Retourtje Bos

30-11-2022

Gemeente houdt ons Hussen al jaren aan het lijntje

Nog steeds, 2 jaar later, komt de Gemeente Soest niet met een voorstel naar de Soester Hussen voor bv een vergunning naar draagkracht. Het is al 2 jaar geleden dat ik met de wethouder om tafel zat.

Zij zei begrip te hebben voor onze situatie en dat er gewerkt zou worden aan beleid. Ze zouden contact met ons houden, maar we horen vervolgens nooit meer iets van de Gemeente.... Maandelijks loop ik inkomsten mis door het huidige beleid. Onze werkdag is rond het middaguur, van ongeveer 11 - 15 uur. Verder hebben bazen veelal geen behoefte aan onze diensten, kunnen zij of hun kinderen de hond uitlaten. Zo langzamerhand heeft handhaving er voor gezorgd dat er weinig Hussen meer in de Lange Duinen lopen. Velen weken uit naar omheind landgoed Pijnenburg, waar de prijzen itt eerdere beloften van Peer Insinger, de pan uitrijzen. Voor mij altijd al onbetaalbaar als parttime hondenuitlaatservice (HUS). Maar ik wacht nog steeds op bericht van onze Gemeente en voel me als MKB niet serieus genomen door 'mijn' tot 'meest-vriendelijke -MKB - Gemeente uitgeroepen' Gemeente Soest.

19-12-2021