You, the petitioner

Updates

Ziggo-klanten ontvangen e-mail met grote vertraging

Als u een petitie heeft ondertekend op deze site met een e-mailadres van Ziggo dan ontvangt u niet gelijk de door ons toegezegde e-mail.

Ziggo laat maar mondjesmaat e-mail toe vanaf ons. Maar door de grote petities de laatste tijd is er een reservoir van 51.396 nog te bezorgen mails die in de wachtrij staan. Nu op maandagavond 19 april om half negen. Ze druppelen langzaam binnen bij Ziggo. Meer dan ongeveer 1000 per uur is nog niet gelukt.

U kunt vragen bij Ziggo om betere dienstverlening. Dat is ons nog niet gelukt.

U kunt ook gratis een (extra) e-mailadres nemen bij deds.nl, een ander project van de vereniging Open Domein, net zoals Petities.nl dat is: maximale privacy, niet-commercieel, geen advertenties, onder Nederlandse wetgeving, geen gekkigheid. Daarmee bent u dan ook provider-onafhankelijk en kunt u voor uw internetverbinding altijd overstappen zonder uw adres kwijt te raken.

Het ziet er nog wel wat ouderwets uit, net als in 2001, maar het werkt wel. U kunt zelfs een ouderwetse homepage maken.

De vereniging Open Domein bestaat dankzij ongeveer 100 leden die €15 per jaar contributie betalen. Daar financieren we de benodigde computerapparatuur mee.

Onze sponsor is Freedom Internet. Daar kunt u ook naar overstappen! Voor uw e-mail, op een eigen domein. Dat is nog beter om onafhankelijk te blijven van een provider, want uw eigendom. Nu nog met een DSL-verbinding en op sommige plekken glasvezel. Maar alleen mail komt ook. Telefoon, televisie kan nu ook, alles volgens de hoogst mogelijke standaard. Ook wat klantenservice betreft.

2021-04-19

Waarom geen helmplicht of minimumleeftijd?

In een anonieme reactie op deze petitie lazen we:

"De E-bike is ooit op de markt gebracht voor senioren en fietsers met te weinig kracht voor een normale fiets. Blijf daar dus vanaf, voer liever een minimale leeftijd in van 45 jaar en een helmplicht."

En dat gaat over de kern van het probleem.

+Read more...

De fiets is geen voertuig en daarom is het moeilijk om er wat voor maatregel dan ook voor in te voeren. Voor een voertuig kan dat wèl.

Zo is voor de snor- en bromfiets gekozen voor een minimumleeftijd van 16 jaar, een helmplicht, een brommer-rijbewijs en een verplichte verzekering. Allemaal mogelijk omdat het een door de RDW-gekeurd voertuig is. Brom- en snorfietsen die niet degelijk zijn komen niet op de weg. Veel fatbikes hebben simpele remmen die absoluut geen hoge snelheden met twee personen aankunnen. Als het ding dan ook nog opgevoerd is en er drie personen op zitten zijn de remmen helemaal waardeloos.

Voor een fiets (en elke e-bike is een fiets) kan je geen maatregelen verzinnen omdat het een 'vrije categorie' is, daarbinnen is alles mogelijk. Van kinderfietsje tot Urban Arrow-bakfiets

2025-12-26 | Petition Geef alle e-bikes een kenteken

Gelukt! Het Stadsstrand is gered!

Beste allemaal,

Het is gelukt! Afgelopen raadsvergadering hebben we een motie ingediend om het Stadsstrand te redden en deze kreeg een meerderheid! De gemeente zorgt ervoor dat je hier ook in de toekomst lekker je handdoekje kan neerleggen en het water in kan duiken. Ook hebben we geregeld dat er genoeg voorzieningen komen zoals openbare toiletten of zonnebrandpalen.

+Read more...

Daarnaast hebben we de wethouder zelfs nog zover gekregen om te onderzoeken of er meer openbare zwemplekken en Stadsstranden kunnen bijkomen in onze gemeente. Een succesvolle raadsvergadering dus. Wat ons betreft is ons doel ruimschoots bereikt en daarom haal ik de petitie vandaag nog offline. Via dit berichtje wil ik iedereen die de petitie heeft ondertekend enorm bedanken en alvast een fijne jaarwisseling wensen!

Met vriendelijke groet, Olivier van Schagen (fractievoorzitter Student & Stad)

2025-12-26 | Petition Save Groningen City Beach

Er komt wat beweging

18 december 2025 was de wethouder op station met een aantal politieagenten en de NS. Ze benadrukten de fietsers om hun frame nummer op te schrijven en de fiets dubbel op slot te doen.

+Read more...

Voorts doen de handhaving en politie extra rondjes ter controle langs de fietesenstalling

Miljoenen sterfgevallen (meer dan aids/malaria)

Stoken op hout in Afrika leidt tot ernstige gezondheidsproblemen, met name door binnenluchtvervuiling vanuit vervuilende fornuizen op open vuur, wat ademhalingsziekten, longontsteking en andere aandoeningen veroorzaakt, resulterend in miljoenen sterfgevallen (meer dan aids/malaria) en draagt bij aan ontbossing, met verwoestende gevolgen voor klimaat en ecosystemen, terwijl het hout zelf een primaire brandstof is voor koken.

Maak de kruising met de Haarlemmerweg veilig bij de ingang van het Westerpark

De petitionaris van de petitie 'Maak de kruising met de Haarlemmerweg veilig bij de ingang van het Westerpark' vraagt u de petitie te ondertekenen.

"Bij sommige demonstraties worden voertuigen gebruikt door de demonstranten en dat ondergraaft het vreedzame karakter van een demonstratie.

+Read more...

Verbied daarom dat voertuigen deel uitmaken van een demonstratie.

https://ingangwesterparkveilig.petities.nl/

Wilt u deze of een andere petitie ook aandacht geven hier?

2025-12-24

Wat is er gebeurd?

We weten niet precies wat er is gebeurd. Maar wat we wel weten staat hier ter discussie..

wat we willen

Een vrijliggend fietspad voor de veiligheid van fietsers Flitspalen om snelheid te controleren Duidelijke verkeersborden, vooral bij de school Voorbeelden zoals een zebrapad, maximale snelheidsborden, rotondes of verkeersdrempels – alles wat de situatie veiliger maakt

En als vaders en moeders die dit zien zich kunnen voorstellen hoe ik me nu voel, dan vraag ik: steun dit initiatief. Teken de petitie.

+Read more...

Samen kunnen we voorkomen dat er nog meer ongelukken gebeuren.

battlefieldtour

Today I met four Americans who visited the bridge in Son during their battlefield tour. It was impressive to hear their stories. They were second- and third-generation Allies who fought here.

+Read more...

For example, they had a grandfather who served under Patton. They believe it is crucial to know and share history. With thanks to https://www.durendale.nl/