Verzoek om wetsvoorstel helmplicht, minister ontraadt het

von-martels-en-minister

video-opname van debat, 6min33sec

Op donderdagochtend heeft Maurits von Martels (CDA) een motie ingediend, mede-ondertekend door Stieneke van de Graaf (ChristenUnie), Suzanne Kröger (GroenLinks) en Cem Lacin (SP) om met een wetsvoorstel te komen de helmplicht voor de snorfiets in te voeren.

De reactie van de minister was dat ze ontraadt om hiervoor te stemmen aanstaande dinsdag 22 januari 2019. Maar dat maakt niet uit, er is een Kamermeerderheid!

Reacties van VVD: hele categorie snorfietsen buiten spel, mogelijk meer gevaar als je ze ook verplaatst naar de rijbaan, het is eigenlijk alleen maar een probleem in de grote stad, je pakt mensen hun enige vervoermiddel af, terwijl de mensen op een elektrische fiets de snorfiets vaak inhalen. Je moet handhaven.

Von Martels: alleen een helm, je kan nog steeds de snorfiets gebruiken. De ongelukken vinden overal in het land plaats.

Reactie van PVV: geen verplichting nodig, iedereen is vrij om een helm op te zetten. Nu moet ook iedereen op een elektrische fiets een helm op, dat zal ook blijken als er zo onderzoek naar gedaan wordt (wijst naar de minister). Pak het tuig op die scootertjes aan.

Von Martels: geen sprake van. Trouwens, de verschillen zijn er wel degelijk. 32km/u voor de snorfiets tegen 19km/u voor de elektrische fiets. Geen nieuwe argumenten. PVV zou zelfs van een gordelplicht in de auto geen voorstander zijn als we het daarover zouden hebben hier.

De minister: eerst een impact assessment, verschuivingseffecten richting elektrische fiets onderzoeken. Om die reden ontraadt ik de motie.

Aanstaande dinsdag volgt een stemming erover met een Kamermeerderheid die dit overstemd. De Tweede Kamer is de baas van de minister uiteindelijk.

17-01-2019 | Petitie Helmplicht voor snorfiets

Nu ondertekenbaar bij Avaaz

De petitie is verplaatst naar de website van Avaaz, onderteken de petitie daar!

.

Overhandiging petitie aan gemeente Oude IJsselstreek

Bedankt voor jullie steun!

Met 1.080 ondertekeningen geven we een duidelijk signaal af dat er geen draagvlak is voor de ontwikkeling van grootschalige zonneparken in de Ettense buurtschappen. Op 14 april as zullen wij de petitie aanbieden bij de gemeente.

+Lees meer...

We houden jullie op de hoogte van het vervolg.

Hoe lang moeten we nog wachten op het sinds jaren aangekondigde hondenbeleid van de gemeente Soest?

Door Corona lijkt de gemeente al helemaal niet bezig te zijn met hun zgn beleid voor de Lange Duinen. Terwijl ik me netjes aan de regel 5 honden per persoon houd sinds 14 -1- 2020, lopen collega's uit de hele regio met meer dan 5 pp.

+Lees meer...

Het wordt tijd voor vergunningen voor de Soester uitlaatservices, die alleen Soester klanten hebben wier hondeneigenaren hondenbelasting aan de gemeente betalen.

De actie gaat door!

Zaterdag 10 april 2021 is er opnieuw geflyerd in het Borrebos. Terwijl bij Kasteel Groeneveld werd gedemonstreerd voor meer vrijheid kregen Borrebosbezoekers informatie over het belang van het bedreigde bosgebied.

KI HYMN

Op www.KIHYMN.com vindt u meer informatie betreft mijn verhaal..

Nu ook op Twitter

We zijn nu ook actief op Twitter! Je kunt ons volgens op @vaccinatiestop.

10-04-2021 | Petitie Stop de vaccinatiestop

Interview in Trouw

Hanneke (mijn zus met wie ik deze petitie schreef) is vandaag ook geïnterviewd door Trouw. Supertrots! Hopelijk horen zo nog veel meer mensen ervan en komen ze hier tekenen.

+Lees meer...

www.trouw.nl/zorg/waarom-mogen-zestigminners-niet-zelf-beslissen-over-astrazeneca-ethisch-gezien-zou-dat-niet-gek-zijn~b5a9b71a/

10-04-2021 | Petitie Stop de vaccinatiestop

Aanvullende feiten website en 20 april debat in gemeenteraad.

op 20 april om 15:30 vindt er een debat plaats in de gemeenteraad, georganiseerd door de SP Eindhoven en mede mogelijk gemaakt door diverse buurtbewoners. De petitie wordt 19 april aangeboden aan het college. Dus verzamel snel de laatste handtekeningen. www.aanvullendefeiten.nl is een nieuwe website met allerlei aanvullende feiten.

+Lees meer...

Heb jij er meer? Deel ze met ons.