Verzoek om wetsvoorstel helmplicht, minister ontraadt het

von-martels-en-minister

video-opname van debat, 6min33sec

Op donderdagochtend heeft Maurits von Martels (CDA) een motie ingediend, mede-ondertekend door Stieneke van de Graaf (ChristenUnie), Suzanne Kröger (GroenLinks) en Cem Lacin (SP) om met een wetsvoorstel te komen de helmplicht voor de snorfiets in te voeren.

De reactie van de minister was dat ze ontraadt om hiervoor te stemmen aanstaande dinsdag 22 januari 2019. Maar dat maakt niet uit, er is een Kamermeerderheid!

Reacties van VVD: hele categorie snorfietsen buiten spel, mogelijk meer gevaar als je ze ook verplaatst naar de rijbaan, het is eigenlijk alleen maar een probleem in de grote stad, je pakt mensen hun enige vervoermiddel af, terwijl de mensen op een elektrische fiets de snorfiets vaak inhalen. Je moet handhaven.

Von Martels: alleen een helm, je kan nog steeds de snorfiets gebruiken. De ongelukken vinden overal in het land plaats.

Reactie van PVV: geen verplichting nodig, iedereen is vrij om een helm op te zetten. Nu moet ook iedereen op een elektrische fiets een helm op, dat zal ook blijken als er zo onderzoek naar gedaan wordt (wijst naar de minister). Pak het tuig op die scootertjes aan.

Von Martels: geen sprake van. Trouwens, de verschillen zijn er wel degelijk. 32km/u voor de snorfiets tegen 19km/u voor de elektrische fiets. Geen nieuwe argumenten. PVV zou zelfs van een gordelplicht in de auto geen voorstander zijn als we het daarover zouden hebben hier.

De minister: eerst een impact assessment, verschuivingseffecten richting elektrische fiets onderzoeken. Om die reden ontraadt ik de motie.

Aanstaande dinsdag volgt een stemming erover met een Kamermeerderheid die dit overstemd. De Tweede Kamer is de baas van de minister uiteindelijk.

17-01-2019 | Petitie Helmplicht voor snorfiets

Cloud-ionisatoren vervangen chemicaliën in wolken dumpen met cloud seeding

Cloud-ionisatoren duiken snel op over de hele wereld als vervanging voor de meest gebruikte weersmodificatietechniek: chemicaliën in wolken dumpen met cloud seeding.

Cloudionisatie en elektrische methoden beloven meer controle over het weer zonder giftige chemicaliën en volgens de CEO van Earthwise Technologies (nu gesloten) kunnen ze de lucht schoner maken.

Cloud-ionisatoren gebruiken vervuiling die al in de lucht is als een 'cloud seed' of wetenschappelijk aangeduid als cloud condensation nuclei (CCN). Het idee is eenvoudig: maak statische elektriciteit die water naar aerosolen (stof, metalen, vervuiling) in de lucht aantrekt om wolken te maken of te laten regenen.

Ten slotte worden cloudionizers gebruikt om kritieke infrastructuur zoals nucleair afval te beschermen tegen blikseminslag!

Een andere nieuwe techniek die door drie prominente bedrijven en de Chinese overheid wordt besproken, is de mogelijkheid om elektromagnetische signalen van antennes op de grond te gebruiken om atmosferische rivieren of rivieren in de lucht te sturen. https://climateviewer.com/2019/10/04/shocking-electric-weather-modification-companies-in-2019/?fbclid=IwAR0oh7g4SZSLwkrL8PL2jqmQsQI1aUrr0qV-iAMYdaW_FmucX-bzgg2v0ek.

Landelijke actiedag cao ziekenhuizen 20 november 2019

Petitie te gebruiken voor de landelijke actiedag. Maar dan wel veel meer ondertekenen en delen, wil deze petitie krachtig genoeg zijn om te overhandigen.

+Lees meer...

Huidige opbrengst is slechts 5 % van het totaal aantal werknemers in deze cao. Dit moet en kan beter. Ook zorgontvangers vanuit de ziekenhuizen, zorginstellingen kunnen tekenen. Laat de petitie stijgen.

Handtekeningen aangeboden aan wethouder

Op 29 augustus hebben we de handtekeningen aangeboden aan wethouder Schneiders van de gemeente Kerkrade.

video.

Doe mee aan de Aansprakelijkheidsstelling tegen de Telcomproviders!!

Doe mee en stel de drie telecomproviders aansprakelijk voor toekomstige schade aan je gezondheid en dat van je dierbaren. Er zijn al meer dan 4000 (!) deelnemers.

+Lees meer...

Dit garandeert al enkele miljarden aan schadeclaims. Je kunt je nog inschrijven tot 31 oktober. Je moet hiervoor 3 x een A4 tekenen, inscannen en verzenden.

DOE MEE!

19-10-2019 | Petitie Stop 5G

Henk Krol van 50 PLUS stelt Kamervragen over het afschaffen van de hondenbelasting

Tijdens mijn afspraak vanmiddag met Henk Krol heeft hij mij verteld dat hij vandaag onderstaande vragen aan de minster heeft gesteld. De minister heeft nu 3 weken om op de vragen te reageren.

+Lees meer...

Als initiatief nemer stel ik, namens alle ondertekenaars van het burgerinitiatief zijn belangstelling en steun enorm op prijs.

Het burgerinitiatief Stop de hondenbelasting werd, tot de dag af, 6 jaar geleden gestart (18 oktober 2013) en deze vragen zijn een belangrijke mijlpaal voor de actie.

Vanmiddag heb ik ook op uitnodiging van de Tweede Kamer Commissie voor Verzoekschriften en Burgerinitiatieven een commissie vergadering bijgewoond. Van de commissie heb ik vernomen dat men nog bezig is met het controleren van de handtekeningen. De commissie heeft toegezegd het burgerinitiatief verder te bespreken tijdens hun besloten vergadering op 7 november 2019.

We need to share this more!

Guys please share this petition at your Facebook, Twitter, Instagram and offcourse Whatsapp!!

.