U, de petitionaris

Nieuws

Bericht in de Gelderlander van 8 juni

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/betaald-parkeren-in-brakkenstein-maar-mogelijk-toch-niet-overal-begin-waar-overlast-het-grootst-is~aed98da7/

We zitten op een derde!

Deze week is er veel gebeurd met de actie! We hebben de landelijke tv gehaald met een reportage in EditieNL, die terug te vinden is op Instagram (@sebastiaanockhuysen). Ook ging het vrijdag en zaterdag heel hard, met op vrijdag alleen al 103 handtekeningen in 24 uur!!! Thanks voor de support, zo halen we ons doel van 1000 handtekeningen echt wel voor oktober.

+Lees meer...

Op 3fm.nl/koffietafel vind je nu ook een QR-code die je kan delen, prik 'm bijvoorbeeld bij het prikbord in je buurtsuper, of hang 'm overal op in je buurt!

TUSSENSTAND PROVINCIES: 1. Noord-Brabant 2. Noord-Holland 3. Zuid-Holland

Wat een vreselijk nieuws van de politie......

https://cvandaag.nl/cookies?redirect=https:%2F%2Fcvandaag.nl%2F106760-politie-wil-christelijke-feestdagen-afschaffen-hiermee-gaat-een-wissel-om-

Wie verzint dit? Bescherm ook onze christelijke feestdagen.

01-08-2025 | Petitie Bescherm onze kerken

Belangrijke mededeling

Beste allemaal, Naar aanleiding van de petitie zijn er inmiddels twee bijeenkomsten geweest. Tijdens deze bijeenkomsten is al veel waardevolle informatie met ons gedeeld.

Nu richten we ons op het verzamelen van persoonlijke verhalen.

Heeft u een ervaring of verhaal dat van belang kan zijn? Neem contact met ons op.

+Lees meer...

Dit kan via het onderstaande e-mail adres. m.ganzevoort@hotmail.com

Voorbeelden kunnen zijn:

  • Een nare ervaring op de oversteekplaats.

  • Zorgen omdat uw kinderen, familie of vrienden hier dagelijks oversteken

  • Misschien bent u of kent u iemand die is aangereden

Ook oudere ervaringen zijn waardevol. We horen graag van u. alvast bedankt!

Live blog van de rechtszaak bij het CBb in Den Haag

Lieve dierenvrienden, Met dit live blog houden we alle thuisblijvers zo goed mogelijk op de hoogte houden van de voortgang van de rechtszaak bij het CBb in Den Haag We zullen hier periodiek updates aan toevoegen, stay tuned!

LINK: https://www.facebook.com/share/p/1Biwg4Pq48/?mibextid=wwXIfr.

2000 Handtekeningen

Toekomst van de Zuiderdijk – Samen veilig én toegankelijk houden!

Wij pleiten voor snelheidsremmende maatregelen op de Zuiderdijk om de veiligheid te verbeteren voor álle weggebruikers. Tegelijk vragen we de gemeente en politie om handhaving, inclusief het inzetten van WOK-meldingen bij voertuigen die overmatig geluid veroorzaken.

Wat wij níét willen: afsluiting van de dijk voor gemotoriseerd verkeer of ‘knippen’ die de weg onbegaanbaar maken.

De Zuiderdijk is één van de mooiste wegen van Westfriesland – en moet open blijven voor iedereen: wandelaars, fietsers, motorrijders, automobilisten én bewoners.

Veiligheid en leefbaarheid kunnen prima samengaan – als we het samen doen!

Meer dan 2000 mensen hebben al getekend – sluit je aan!

Teken de petitie en laat je stem horen: https://zuiderdijkopen.petities.nl/.

31-07-2025 | Petitie De Zuiderdijk is van iedereen

Jippie!!

Het is gelukt, Jasmin mag blijven! Wij willen iedereen bedanken voor hun steun.

Van Aartsen schreef een artikel over gevaren

https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:EU:42f46a5c-b7f1-4b9e-ba1a-1c70f4779faf

Van Aartsen deed onderzoek naar vergunningverlening op deze materialen Zeer interessant is om te lezen waar de haken en ogen zitten.

Hij benoemt de gevaren. Zie link.

Ministerie na 4 jaar zoeken, niet in staat om een betere oplossing te vinden.

Op 24 juli 2025 heeft minister Sophie Hermans in de Staatscourant haar besluit bekendgemaakt: het kabeltracé door Schiermonnikoog en de Waddenzee gaat gewoon door. In de kennisgeving staat letterlijk: "Tegen het programma staat geen beroep open bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State."

Dat is een hard gelag voor iedereen die zich inzet voor het behoud van ons unieke landschap en UNESCO Werelderfgoed.

Het wringt dat dit tracé vier jaar geleden juist werd teruggetrokken omdat het onvoldoende capaciteit had.

+Lees meer...

En nu – ondanks dat het probleem van beperkte capaciteit nog steeds bestaat – kiest men toch weer voor deze route. Dit is een besluit dat natuur en milieu onnodig schaadt, zonder dat er geluisterd is naar de 300 ingediende zienswijzen en duizenden bezorgde burgers.