Dvd front

Verzwegen kosten boven tafel van de intensieve veehouderij

1.151 ondertekeningen

NL wordt geteisterd door rampen veroorzaakt door de intensieve veehouderij. Wij financieren deze rampen en willen dat daar een eind aan komt.

Wij burgers van NL worden geplaagd door rampen die wij zelf financieren dat moet stoppen.

De intensieve veehouderij geeft ons dodelijke virussen, resistentie door overmatig antibiotica gebruik (bv:MRSA en ESBL bacterie), 6 boeren stoppen per dag, milieuvervuiling, ruimingen. Wat geproduceerd wordt verdwijnt voor 90% naar het buitenland. Dat vlees hebben wij dus blijkbaar niet nodig. Wel krijgen we ongevraagd alle rampen. Voor ons dus niet de "lusten", wel de lasten. En die betalen we ook nog via onze belasting.

Bovenstaande rampen voorkomen kost geld. De schade die erdoor ontstaat ook. Ons verzoek is: alles wat de intensieve veehouderij kost en waar hij niet zelf voor opdraait willen we duidelijk en welomschreven in beeld krijgen ( zoals belasting-subsidies, EU-subsidies, kwijtscheldingen, etc.) Alleen met dat beeld kan effectief nagedacht worden over mogelijke alternatieven voor de intensieve veehouderij, en voor de mensen die daarin werken.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

09-01-2022
Anita Reerink

Nieuws

Boerenorganisaties komen in actie tegen de blokkade op de intensieve veehouderij, die Apeldoorn als eerste Nederlandse gemeente wil opleggen. Als het niet lukt om Apeldoorn tot inkeer te brengen, volgt rechtsgang.

06-06-2020

Schouten verbiedt verre export vee : https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2020/05/25/schouten-verbiedt-verre-export-vee

Schouten verbiedt verre export vee..

26-05-2020

Noodkreet uit slachterijen ; https://www.ad.nl/binnenland/noodkreet-uit-slachterijen-is-het-nog-wel-veilig-om-te-gaan-werken~a1af5e5b/

De nieuwe slavernij in Nederland. Waarom weet niemand dat ? Waarom kan dat doorgaan ? Het zijn enkele die verdienen en vele die uitgebuit worden.

+Lees meer...

Stilte heerst over dit onderwerp vanwege ontslag.

26-05-2020