Gl zidt badge integr rgb

Tihange dicht, Limburg veilig

De kerncentrale te Tihange (België) kampt met groeiende problemen door ouderdom en slijtage. Diverse rapporten spreken over sterke tekortkomingen ivm de veiligheid. Grote, dichtbevolkte, stukken van Limburg, België en Duitsland liggen in de directe gevarenzone. Tihange sluiten is de enige oplossing!

De petitie is tijdens de demonstratie op 12 januari in Maastricht overhandigd aan leden van de Tweede Kamer, de plaatsvervangend Commissaris der Koning(in) en de voorzitter van de veiligheidsregio Zuid-Limburg.

De bezorgde inwoners van het "rampgebied" Tihange,

Dat wij niet anders kunnen als ons grote zorgen te maken over de onmiddellijke nabijheid van de kerncentrale te Tihange in ons directe leefgebied. Deze stokoude centrale met zijn vele gebreken vormt een groot risico voor alle leven in haar omgeving. Dat is onnodig. Kernenergie is niet meer van deze tijd. De mens kan deze onveilige vorm van energieopwekking niet beheersen. Tihange is een tikkende tijdbom die gestopt moet worden.

Om met grote spoed met België in overleg te gaan om zodoende het nucleaire gevaar te stoppen op de enige manier die daartoe geëigend is namelijk sluiting van Tihange. Het z.s.m. opzetten van Euregionale samenwerking waarbij de veiligheid van de inwoners die wonen in een straal van tachtig kilometer rondom deze kerncentrale gegarandeerd zal worden middels een gedegen (Limburgs) kernrampenplan en internationale oefeningen. Neem ons serieus, toon daadkracht...

Current status

This petition is not open to collect signatures.

Addressed to:
12-01-2013
In treatment
Samenwerkende GroenLinks Fracties Limburg
Organisation:
GroenLinks Limburg (gemeenteraadsfracties en provinciale fractie)

Therese Beurskens, actief lid Partij voor de Dieren
schoonmaakster

Earlier updates

Demonstration January 12 Maastricht

International protest/demonstration against the nuclear power plant in Tihange, Belgium, on Saturday the 12th of January, 2013. Starts at 14:00 at the Maastricht main train station.

+Read more...

15:30 handover signatures 'Markt' Maastricht. Playful dress allowed, but police may be obliged to request identification in the case that one's face is covered. Signatures: tihangedicht.petities.nl More information: Limburg.GroenLinks.NL/tihange Twitter: @TihangeDemon12J

Meer informatie van de organisatie:
2012-12-17 | Petition Tihange dicht, Limburg veilig