mg 4289 2

STOP sloop van Sijpesteijnkade!

Sloop dreigt nu het college van de gemeente Utrecht door wil met sloop. Dit ondanks de opdracht van de gemeenteraad (motie 17 dec. 2009, 'Viva van Sijpesteijnkade') aan het college om serieus onderzoek te doen om zoveel mogelijk panden en daarmee ook dit historische lint te behouden. Actie ->teken!

Bewoners, Inwoners, Omwonenden, Organisaties, Ondernemers, Ontwikkelgroep Lombok Centraal en ondertekenaars.

Dat onvoldoende onderbouwd en onterecht al tot sloop wordt overgegaan, de gemeente Utrecht onvoldoende actie onderneemt tegen onnodige sloop, het wel degelijk mogelijk is om de bestaande bebouwing voor een groot deel te behouden, sloop in strijd is met het credo van het masterplan; versterken, herstellen en verbinden. Dat het onbehoorlijk bestuur is dat er wordt gesloopt zonder dat duidelijk is dat de nieuwbouw plannen worden uitgevoerd. De in de bilaterale ontwikkelovereenkomst over sloop-nieuwbouw met alleen beboud van nummer 25 in strijd is met de goede ruimtelijke ordening en de uitgangspunten van het masterplan. Dat het programma in het gebied 'Westflank Noord-West' moet worden heroverwogen gelet op de huidige marktomstandigheden. Dat er nog geen afnemer is van de nieuwbouw. Dat er waarschijnlijk gebouwd gaat worden voor leegstand. Volumes en bouwhoogten in het NS Poort plan zijn niet conform Masterplan. Dat met sloop-nieuwbouw het historisch lint van de binnenstand langs de Leidsche Rijn richting het westen wordt onderbroken. De ingang van de geplande parkeergarage niet perse op deze locatie hoeft; sterker nog op andere plekken zelfs een betere ingang zou hebben. Dat de ingang van nood- en hulpdiensten ook niet perse langs de van Sijpestijnkade hoeft. Zie voor meer informatie de bijbehorende adviezen en websites.

Het college van B&W van de gemeente Utrecht en NS-poort / NS stations: STOP met de onnodige sloop van de van Sijpesteijnkade en onderneem actie om dit historische lint te behouden. Laat de panden niet verder verloederen en zet in op tijdelijk gebruik. Heroverweeg de noodzaak van sloop-nieuwbouw en het in contracten vastgelegde programma en volume voor de Westflank NW. Onderzoek of nieuwe ontsluitingen door de parkeergarage, achter de bebouwing van de van Sijp mogelijk is.

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
27-09-2012
Closed
Remco Jutstra
Organisation:
Ontwikkelgroep Lombok Centraal

Gerard van den Berg
Peter J. van der Hoek
Vleutenseweg 397, Utrecht
Er is al veel te veel erfgoed verdwenen voor HC
Ronald Teunissen
Marloes Kirsten
bethany lesager
nieuw engeland, utrecht
Niels Achterberg
j van oostaijen
utrecht
over 3 years

No news about this petition yet.