Rozengracht bomen 2

Stop de bomenkap op de Rozengracht

6.119 ondertekeningen

Stop de onnodige bomenkap op de Rozengracht in Amsterdam. De 33 huidige gezonde bomen moeten behouden worden i.v.m. van het waarborgen van de veiligheid m.b.t. luchtkwaliteit, wateroverlast en hittestress in Amsterdam.

bewoner, ondernemer en liefhebber van Amsterdam, hebben het recht op een gezonde en groene stad.

constateren dat:

• De urgente problematiek zoals slechte luchtkwaliteit, hittestress en wateroverlast, waarmee onze stad worstelt is gemakkelijk op te lossen door meer bomen te planten en niet onnodig bomen te kappen.

• We roepen de gemeente op om het Amsterdamse kapbeleid per direct transparant te maken en geen enkele boom meer onnodig te kappen inachtneming van de bovengenoemde problematiek.
  • Ook dienen ze aan te tonen dat bij iedere gekapte boom rekening is gehouden met alle aspecten hierboven genoemd, hóe zij dit heeft gedaan en op welke wijze zij voorzien heeft in de herplant van iedere gekapte boom. Waar Amsterdam dat niet kan schiet zij tekort in haar zorg en maatschappelijke plichten naar de burgers en milieu toe.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

14-12-2020
Elizabeth Plokker
Organisatie:
The Conscious Club

Inspraak herinrichting Rozengracht

Wij hebben ons weer aangemeld om voor de raadscommissie te komen inspreken voor het behoud van de bomen op de Rozengracht. Zoals het er nu uit ziet willen ze de hele stoep openbreken, deze onnodig verbreden en de wortels van de bestaande bomen kapot maken, hierdoor zullen de meeste bomen sneuvelen.

De vergadering is op dinsdag 12 mei.

+Lees meer...

Kom ook in opstand.

Belanghebbenden kunnen tijdens deze vergadering (online) inspreken. Hiervoor kun je je tot maandag 11 mei om 16 uur aanmelden via e-mail: bestuursondersteuning.sdc@amsterdam.nl.

Laat massaal een tegengeluid horen! Deel dit bericht en deze petitie!

07-05-2020