Page1

Park de Twee Heuvels moet zijn huidige functie behouden

Park de Twee heuvels is al jarenlang een belangrijke sociale ontmoetingsplek voor natuurliefhebbers, hondeneigenaren, ouderen en vissers uit heel Rotterdam

burgers woonachtig in Rotterdam

dat het geplande concept gebiedsplannen voor het nieuwe stadionpark, en dan vooral betreffende park de Twee Heuvels, een ongewenste verandering met zich mee zal brengen voor de grotendeels huidige gebruikers van het park. De ongerepte "wilde" natuur verdwijnt, de functie als groot losloopgebied voor honden verdwijnt,de belangrijke dagelijkse sociale ontmoetingplek voor hondeneigenaren,ouderen&vissers die hiervan genieten zal verdwijnen.

Wij verzoeken om het park de Twee Heuvels zijn huidige vorm en functie te laten behouden. Dat wil zeggen: het park te behouden als groot losloopgebied voor honden. Het park zijn belangrijke sociale ontmoetingsplek voor hondeneigenaren te laten houden. De huidige natuur& aanwezige dieren in het park te beschermen.Het park als rustig wandelgebied te houden.Het park als natuurgebied te behouden voor wandelaars, ouderen, hondeneigenaren en vissers.

Het antwoord

Definitef plan Park Twee heuvels

Op 31 oktober 2017 heeft de gemeente Rotterdam het definitief plan voor Park Twee heuvels vastgesteld. Bewoners verwachten een verbetering van de openbare ruimte door meer en beter groen. Door de herinrichting gaan meer mensen gebruik maken van het park. Het wordt weer een plek waar het fijn is om te zijn, waar mensen zich veilig voelen, om te ontmoeten en te bewegen en waar ruimte is voor initiatieven en buurtfeesten.

Het voorlopig ontwerp is uitgebreid besproken met onder andere natuurvrienden, ouderen, sporters, hondenbezitters, ouders van de Princes Margrietschool.

Bron: stadionpark-rotterdam.nl en Definitief ontwerp Park de Twee Heuvels

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Na lang vergaderen en overleg is er dan eindelijk een definitief plan en ontwerp gekomen voor Park de Twee Heuvels. Op 13 januari 2018 is er een opening en presentatie geweest.

Dankzij onze inzet blijft er meer natuur behouden, worden er minder bomen gekapt en is er rekening gehouden met de al aanwezige dieren in het park met externe toezicht! De bomenridders willen nog een aantal bomen meer behouden en wij hebben er vertrouwen in dat ze dat zal gaan lukken! Wij hebben ons sterk ingezet om het hondenlosloopgebied zo groot mogelijk te houden en dat is gelukt! Als de eerdere ideeën van de gemeente waren doorgegaan was:

• het randje langs het water (begin ten hoogte van Antonius) tot aan het zwembad, het enige losloopstukje geworden. Dit zou zijn omdat de sportdorp-rand nu beschermd natuurgebied is en de bodem niet verder verontreinigd mocht worden dus dat is een no-go.

• De grasvelden zouden recreatiegebied en bbq-gebied worden waar honden niet wenselijk zouden zijn. Bij de huizen en horeca al helemaal niet.

• Complete bosranden zouden zijn gekapt en "de kikkervijver" zou niet meer bestaan. Hier zijn wij natuurlijk niet mee akkoord gegaan. De honden hebben de ruimte nodig. Niet alleen om te lopen maar ook om lekker met een bal te kunnen spelen of met elkaar, zoals nu ook zo vaak gedaan wordt.

Gelukkig is er naar ons geluisterd en hebben wij het overgrote deel van het park als losloopgebied voor elkaar kunnen krijgen inclusief veilig hondenstrand! Er waren daarna wat tegenreacties van de "recreanten" want tsja... "moet dat nou zo groot?" en "honden en recreanten, kinderen, sporters... gaat dat wel samen?" Gelukkig kregen wij de overhand en is er naar ons geluisterd. Bedankt allemaal voor jullie inzet! Zonder was het niet gelukt! Er is beloofd dat er nog steeds ruimte is voor natuurwandelingen door de ouderen. Rust en natuur. Ook daar houden we ze graag aan. De huizenbouw heeft behoorlijke tegenstand gehad en ook dat is in mindering gebracht. Gelukkig zijn er nog steeds mensen actief die proberen de gehele huizenbouw tegen te gaan. Hierbij veel succes. Namens ons: aan alle mensen die de petitie hebben getekend, hebben mee-vergaderd, en ons gesteund hebben... Hartelijk Bedankt!

EINDE REACTIE

Rotterdam
23-05-2016
Antwoord verwacht:
02-06-2016
Beantwoord
Liefhebbers Park de Twee Heuvels

Definitef plan Park Twee heuvels

Bron: stadionpark-rotterdam.nl en Definitief ontwerp Park de Twee Heuvels

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

EINDE REACTIE

19-01-2018

Vandaag 2 juni vergadering gemeente

Beste allemaal, De vergadering van 21 mei jl is niet doorgegaan en verzet naar vandaag,2 juni vanwege te weinig reacties betreffende de andere ideeen voor het park.Dat de gemeente hierna probeert alsnog mensen op te trommelen is naar ons inziens volstrekt onzin. Er is zelfs een enquete geplaatst mbt waarom er zo weinig reacties zijn en of het ligt aan de communicatie van de gemeente.

Als we de berichten mogen interpeteren, die de gebiedscommissie via social media verspreid, dan zien wij dit juist als een bevestiging van ons standpunt namelijk: dat WIJ de huidige en grote gebruikers van het park zijn en dat er geen animo is voor andere ideen zoals een sportpark of modernisering. Vanavond is dus de bijeenkomst en het zal ons benieuwen hoe dit uitspeelt en of wij gehoord worden. Met vriendelijke groet,

02-06-2016

21 mei definitieve vergadering

Beste allemaal, Op 21 mei komt er een vergadering waarbij alle groepen gebruikers van park de twee heuvels vertegenwoordigd worden. Wij gaan met 3 man als vertegenwoordigers van de hondenbezitters en zullen ons best doen onze groep zoveel mogelijk te vertegenwoordigen.

Als u nog uw verhaal,mening en idee wilt vertellen kunt u dit emailen aan hondenvrienden@hotmail.com.Schroom u niet! Wij zullen dit inlezen en meenemen in de vergadering. Tevens is dit de laatste kans om de petitie nog te ondertekenen en vooral te delen! Met vriendelijke groeten! UPDATE: verplaatst naar 2 juni 2016

11-05-2016