Safe image.php

Non-stop Tirana met Transavia

Transavia stopt in april 2020 met rechtstreekse vluchten van Amsterdam naar Tirana. Sinds 2017 hebben duizenden Nederlandse toeristen het onbekende en gesloten Balkanland leren kennen. Het is onbegrijpelijk dat Transavia aankondigt deze goed bezette vluchten te schrappen.

in het Albanees

Touroperators, individuele vakantiegangers, Nederlanders met familie in Albanië, Albanezen die in Nederland wonen, werken en studeren.

dat Transavia in april 2020 wil stoppen met haar rechtstreekse vluchten van Amsterdam naar Tirana

Transavia om deze beslissing te heroverwegen en dan maar te vertrekken vanaf Rotterdam of Eindhoven om de cruciale rechtstreekse vluchten te behouden.

Het antwoord

Transavia blijft bij besluit om Tirana-vluchten te stoppen

Op 2 december 2019 heeft het comité non-stop Tirana met Transavia met enkele sympathisanten een bezoek gebracht aan het hoofdkantoor van Transavia in Amstelveen. Commercieel directeur Erik-Jan Gelink en manager netwerkplanning Oliver Newton luisterden aandachtig naar onze argumenten om de belangrijke verbinding in stand te houden en namen de petitie met de 1859 ondertekeningen in ontvangst.

Helaas had Transavia geen goed nieuws voor ons. Gelink en Newton legden uit waarom ze gaan stoppen: puur om economische redenen. De vluchten - hoewel met een geweldige bezettingsgraad van minstens 90% - zijn verliesgevend gebleken. Hogere prijzen vragen was geen optie.

We hadden gehoopt dat er in 2020 misschien nog Transavia-vluchten vanaf Eindhoven of Den Haag/Rotterdam zouden gaan, maar dat was niet het geval. Transavia blijft bij haar besluit en stopt met de Tirana-vluchten. Alleen als in de toekomst luchthaven Lelystad zou opengaan, ontstaat er wellicht een nieuwe situatie. Een erg teleurstellende uitkomst. Transavia bevestigde dat haar overwegingen puur economisch zijn, maar had wel waardering voor de passie waarmee wij deze petitie startten.

Aanbieden_petitie_2_december

vlnr: Poli Loman, Gerda Mulder (comité non-stop Tirana met Transavia), Gert-Jan Gelink en Oliver Newton (Transavia). Foto: Herman Zonderland

infrastructuurexploitant
15-12-2019
Beantwoord
Comité Non-stop TIA met Transavia
Vereniging 'Albanezen in Nederland' en uitgeverij Skanderbeg Books

Transavia blijft bij besluit om Tirana-vluchten te stoppen

Aanbieden_petitie_2_december

02-12-2019

Vrijdag 22 november, de HV 5742 vliegt volle bak van TIA naar AMS

Om 20:30 vertrok HV 5742 van Mother Teresa International Airport naar Amsterdam: vol, met Albanezen, met Nederlanders, met Belgen die vanaf Schiphol nog verder moesten, en met Amerikanen die naar de VS gingen! Waarom wordt deze succesrijke verbinding opgeheven??! Op 2 december hopelijk een antwoord van Transavia. Laat iedereen de petitie ondertekenen.

Rinas_22_november_2019.

23-11-2019

Rechtstreeks vliegen, ook voor de Albanese wijn en het ecotoerisme!

Sander Niemeijer, Driebergen:

"Ik kom al sinds 7 jaar een aantal keren per jaar naar Albanië. Momenteel bezig met het opzetten van een wijnbedrijf en ecotoerisme.

Veel hangt af van deze rechtstreekse verbinding. De hoge bezettingsgraad moet wel betekenen dat dit een rendabele lijn is. Heroverwegen!"

22-11-2019