Geel bord schiphol

Nederlands weer officiële taal op Schiphol

Alle niet-Engelstalige landen hebben tweetalige borden op luchthavens. Behalve op Schiphol, hier is onze taal verwijderd. Men meende dat er geen plaats meer is voor het Nederlands.

Allen die van onze taal houden, en de overdreven verengelsing beu zijn.

Dat onze taal op Schiphol bijna verdwenen is, zelfs daar waar de meerderheid Nederlandstalig is. Schiphol beweert dat het Nederlands de borden onnodig druk maakt. Maar de ontwerper van de wegwijzers heeft later wel diverse buitenlandse luchthavens voorzien van tweetalige borden, op basis van het Schiphol-ontwerp. Er is zelfs geen discussie meer of taalbehoud belangijker is dan functionaliteit. Immers de ontwerper bewijst zelf dat goede bewegwijzering tweetalig kan zijn.

De overheid om Schiphol te dwingen om onze taal terug te plaatsen op aanwijsborden, met daaronder natuurlijk Engels. Schiphol is Nederlands grondgebied, draait op Nederlands belastinggeld, en heeft een voorbeeldfunctie: in een tijd van inburgering is weglating van onze taal een fout signaal. Tevens verzoek ik om vaart te maken met de verankering van het Nederlands in de Grondwet.

Sign this petition

Addressed to:
01-05-2016
Signable
Leon van den Beucken

W. Cuypers
Schinnen
16 days
18 days
about 1 month
6 months
6 months
Roy Regeling
Leiden
student
11 months
11 months
12 months
12 months

No news about this petition yet.