Moeder met baby

Moeder moet alle rechten van haar kinderen hebben

Tegenwoordig is het in Nederland zo dat als er een kind geboren word, beide ouders evenveel recht hebben op het kind, ondanks dat beide het gezag of erkenning heeft ondertekend. Daar zie je het vaak fout gaan. Kinderen worden hierdoor de dupe van een Rechterlijk conflict. Dit is onnodig... Deze petitie is voor moeders en hun kinderen die in de knel zitten als gevolg van het in 1998 veranderde familierecht en de daaruit voortvloeiende omgangsregelingen. Om te beginnen wordt in slechts 25% van de scheidingsprocedures door de verzorgende ouder bezwaar aangetekend tegen een omgangsregeling. In zeer veel gevallen is daarbij sprake van huiselijk geweld [in de VS 75%] of ontvoeringsdreiging of is de vader tijdens de zwangerschap of kort na de bevalling vertrokken en heeft hij totaal geen benul van kinderverzorging.

Deze petitie geld natuurlijk niet als anders is bewezen tegen de moeder, als zij bijv. niet met haar kinderen kan omgaan, of hen mishandeld.

Teken de petitie als je zelf een bezorgde moeder/familielid bent, teken de petitie!!!!!

Moeders uit Nederland

dat het, het beste is als moeders bij de geboorte van hun kind, ondanks dat beide ouders het gezag of erkenning hebben, standaard het volle recht krijgen... Sinds dat de wet is veranderd (dat beide ouders evenveel rechten hebben), zien we toch dat kinderen lijden onder de conflicten, vaders vaak het kind ontvoeren, pijnigen, en machtsmisbruik uitoefenen naar de moeder. Het kind hoort gewoon standaard bij zijn/haar moeder!

de Tweede Kamer der Staten Generaal het wetsvoorstel en voornemen dat moeder altijd bij de geboorte het volle recht over haar kinderen krijgt!

Sign this petition

Dienyla borgers
Eindhoven
6 months

No news about this petition yet.