hou de hulphond in het zorgpakket

Hoi allemaal de regering is van plan de hulphond uit het zorgpakket van de zorgverzekeraars te halen dit mag niet gebeuren teken de petitie en steun ons dit tegen te gaan want deze hulp mogen we niet voorbij laten gaan.

Iedereen die een hulphond heeft of hem graag wilt en onze omgeving.

De regering is van plan de hulphond uit het zorgpakket van de zorgverzekeraars te verwijderen dit mag niet gebeuren want wat is het leven zonder een hulphond voor een persoon die er van afhankelijk is.

Wij verzoeken de hulphond in het pakket te houden.

Onderteken deze petitie

staatssecretaris
04-10-2016
Ondertekenbaar
stabastiaan wedel

Kees Pijnen
Hoofddorp
Voormalig voorzitter Stichting "De Hond Kan De Was Doen"
Pim Gehrels
Spieringweg 458 2141 EB Vijfhuizen
oud Gemeenteraadslid en vrijwilliger bij gehandicapten organisatie
Torien Kusters - Vrolyk
27 dagen

Nieuwtjes

Eerder toegevoegd

Reactie van ChristenUnie op "hou de hulphond in het zorgpakket"

De ChristenUnie is het met deze petitie eens; de hulphond moet in het zorgpakket blijven. Esmé Wiegman: "Waarom zou de mogelijkheid van een hulphond uit het zorgpakket worden gehaald? Voor mensen met een beperking is een hulphond vaak van cruciaal belang. Het is geen keuze, je hebt een hond nodig.

+Lees meer...

Hier gaat het om levenslange en levensbrede zorg. Hierin moeten we met elkaar voorzien, anders worden mensen beperkt in hun doen en laten. Houd de hulphond dus in het zorgpakket!"

ChristenUnie

Reactie van SP op "hou de hulphond in het zorgpakket"

Renske Leijten SP Tweede Kamerlid: "Wat goed dat er voor de eis de hulphond te behouden al meer dan 10.000 steunverklaringen zijn gekomen! Gek vind ik dat niet, want een hulphond is niet zomaar iets! Het geeft mensen met een beperking enorme vrijheid om te leven, zonder dat er altijd iemand in de buurt moet zijn om te helpen. Het verschaft vrijheid en daarmee de mogelijkheid om deel te nemen aan onze samenleving.

+Lees meer...

Dat wil toch iedereen ondersteunen?! Het is erg goed dat in 2011 de angst dat de hulphond uit het basispakket zou gaan, geen werkelijkheid is geworden. Dat komt mede door dit soort acties! Maar zijn de zorgen over? Nee, want we weten dat deze regering nóg meer bezuinigingen zoekt en ook naar de zorg zal zeker weer gekeken worden. Dus, we blijven knokken voor behoud van de hulphond in de basisverzekering."

SP-partijwebsite