Screen shot 2019 04 24 at 12.32.39

Geen haatprediken van Steven Anderson in Nederland

2.890 ondertekeningen

Wij vinden dat Steven Anderson de toegang tot Nederland ontzegd moet worden zodat hij hier niet kan prediken.

Teken samen met ons deze petitie. Wij leveren na afloop alle handtekening in bij Mark Harbers, Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid.

For All Who Love Foundation en aanhang

constateren dat:

• Steven Anderson van de Faithful Word Baptist Church uit Phoenix komt op 23 mei in Nederland prediken om "zielen te winnen".

• Zijn overtuigingen staan haaks op onze grondwet en zetten aan tot haat en moord.

• Hij vindt o.a. dat de LHBTQIA+ gemeenschap vermoord moet worden door de overheid.

Het antwoord

Staatssecretaris Harbers: geen toegang voor haatpredikers

De toegangsvoorwaarden voor kort verblijf in het Schengengebied zijn vastgelegd in het Schengen acquis, in het bijzonder de Schengengrenscode. Deze voorwaarden gelden ook voor niet-visumplichtige derdelanders. Mocht een persoon ondanks de signalering toch Nederland zijn ingereisd dan zal hem tegengeworpen worden dat hij een gevaar voor de openbare orde vormt hetgeen tot de conclusie leidt dat hij geen verder recht op verblijf heeft.

Bronnen: Antwoorden Kamervragen over het bericht dat COC wil dat Nederland Amerikaanse haatprediker weert (Azmani en Yesilgoz Zegerius)

Antwoorden Kamervragen over het bericht dat COC wil dat Nederland Amerikaanse haatprediker weert (Bergkamp en Buitenweg)

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Er zijn maatregelen genomen om Steven Anderson de toegang te ontzeggen. Wij zijn opgelucht! Iedereen bedankt voor jullie handtekeningen. We hebben niet de kans gekregen om alles te overhandigen. We zijn blij dat het niet nodig is. Liefde over haat!

X X X For All Who Love Foundation

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

02-05-2019
Beantwoord