438a786d 12a9 48af 951c 0a2de24c5d15

Geen centraal examen

4.374 ondertekeningen

Wij pleiten voor een schorsing van het centrale examen voor alle middelbare scholieren, veel universiteiten hebben besloten hun studenten te bevorderen naar het volgende jaar. Daarnaast is de citotoets op de basisschool ook verwijderd.

Leerlingen van alle middelbare scholen in het examenjaar.

constateren dat:

• Door de schorsing van de lessen op alle scholen binnen Nederland is er geen mogelijkheid op uitleg en oefening.
  • Hierdoor kunnen de eindexamens niet voldoende worden voorbereid zoals voorgaande jaren wel het geval was.
  • Het is oneerlijk om leerlingen in het examenjaar te forceren een examen te maken terwijl er niet voldoende voorbereiding voor is geweest.
  • Om die reden moet het eindexamen op alle scholen worden geschorst.

het examen te schorsen en een andere oplossing te zoeken waarbij enkel het schoolexamen betrokken is.

Het antwoord

De centrale examens gaan dit schooljaar niet door

De centrale examens gaan dit schooljaar niet door. Dat heeft minister Slob (onderwijs) besloten samen met de onderwijsorganisaties. Scholen krijgen door dit besluit meer tijd om de schoolexamens af te ronden. De resultaten van de schoolexamens vormen de basis voor het behalen van het diploma dit schooljaar. Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eindexamens/nieuws/2020/03/24/besluit-centrale-eindexamens

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Gefeliciteerd class of 2020, we got em!

EINDE REACTIE

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

minister
16-06-2020
Beantwoord
Akshay Bharos

De centrale examens gaan dit schooljaar niet door

+Lees meer...

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Gefeliciteerd class of 2020, we got em!

EINDE REACTIE

24-03-2020