Dividendbelasting behouden

Dit kabinet schaft zonder enige onderbouwing de dividendbelasting af en loopt voorop in de race naar de bodem voor de winstbelasting. Dit kabinet kiest daarmee voor multinationals boven mensen. Dat is voor ons onacceptabel. Wij willen juist investeren in banen en goede arbeidsvoorwaarden

Bezorgde burgers van Mook en Middelaar, de PvdA-fractie en vele anderen

• dat de dividendbelasting ten onrechte wordt afgeschaft en dat de mensen die hiervan profiteren vooral rijke buitenlandse aandeelhouders zijn.
  • dat 2 miljard in eigen land besteden veel meer werkgelegenheid oplevert
  • dat dit bedrag aan gederfde inkomsten beter besteed kan worden aan verbetering van de arbeidsvoorwaarden bij (jeugd)zorg, politie, thuiszorg, onderwijs etc.

• de dividendbelasting onaangetast te laten en het daarmee bespaarde geld te investeren in (jeugd)zorg, politie, thuiszorg en onderwijs.
  • om niet blind en doof te zijn voor de gerechtvaardigde protesten van werknemers uit genoemde sectoren en andere maatschappelijke signalen.

Het antwoord

Dividendbelasting opnieuw wegen

Minister-president: De afschaffing van de dividendbelasting is onderdeel van een breder belastingplan. Dat heeft als doel om banen te behouden en aan te trekken. Het is belangrijk voor zowel grote als kleine bedrijven. (...) Het kabinet en de coalitie zullen dit hele pakket de komende tijd opnieuw wegen, inclusief de maatregel met betrekking tot de dividendbelasting.

Bron: AD met fragment uit wekelijkse persconferentie minister-president

REACTIE PETITIONARIS

Beste L. Tonnaer,

Op 4 oktober heb ik per mail de petitie aangeboden aan de heer Henk Nijkerk, Tweede Kamerlid PvdA. Dat was nog net voor het bekend worden van het Unilever-verhaal.

"Geachte heer Nijboer, beste Henk,

Op onze kleinschalige wijze hebben we ook een bijdrage willen leveren aan de collectieve verontwaardiging over het afschaffen van de dividendbelasting. Dit hebben we gedaan middels een petitie. Deze treft u aan onder: dividendbelastingbehouden.petities.nl. Niet zoveel ondertekenaars, maar het lucht wel op, ook al is het een druppel op een gloeiende plaat. Maar iedere druppel helpt mee om de emmer te laten overlopen. Op www.petities.nl zijn heel veel dezelfde initiatieven aan te treffen. Ik wens u namens de PvdA-fractie Mook en Middelaar veel succes.

L(Lee) J.G.J.M.I. Tonnaer, fractievoorzitter PvdA Lokaal-Sociaal Mook en Middelaar."

Op dit bericht kreeg ik 's anderendaags het volgende antwoord:

"Beste Lee Tonnaer,

Hartelijk dank, heel goed! En met het besluit van Unilever vandaag reden temeer om dit onzalige plan te schrappen!

Met vriendelijke groeten,

Henk Nijboer

Tweede Kamerlid PvdA

Woordvoerder Financiën, Wonen en Gaswinning"

Alle ondertekenaars dank. Het ziet ernaar uit dat de afschaffing van de dividendbelasting niet doorgaat.

Groet,

02-10-2018
Gesloten
Lokaal Sociaal PvdA

Dividendbelasting opnieuw wegen

Bron: AD met fragment uit wekelijkse persconferentie minister-president

REACTIE PETITIONARIS

Beste L. Tonnaer,

"Geachte heer Nijboer, beste Henk,

Op dit bericht kreeg ik 's anderendaags het volgende antwoord:

"Beste Lee Tonnaer,

Met vriendelijke groeten,

Henk Nijboer

Tweede Kamerlid PvdA

Woordvoerder Financiën, Wonen en Gaswinning"

Groet,

08-10-2018

aangeboden

Vandaag per e-mail de petitie aangeboden aan Henk Nijboer, lid tweede kamer voor de PvdA en woordvoerder financiën. Alle ondertekenaars dank voor de ondertekening. Lee Tonnaer .

04-10-2018