Img 2150

Compenseer ook de tattooshops

Zoals het er nu uitziet komen tattooshops niet in aanmerking voor de Tegemoetkoming schade Corvid-19. Dit ondanks dat alle tattooshops hun deuren, verplicht, hebben moeten sluiten in verband met het uitoefenen van een contactberoep. Wij hebben ook schade geleden én dus recht op deze tegemoetkoming.

Tattooshops en tattooartiesten in Nederland

• tattooshops en tattoo artiesten zijn ook verplicht het werk te stoppen door de maatregelen tegen het coronavirus.

• de maatrgelen betekenen een volledige stop van inkomen voor de gehele branche.

• naast alle afgezegde afspraken die er al waren waardoor de omzet al daalde

• Tattooshops en tattooartiesten moeten ook in aanmerking komen voor de tegemoetkoming.

onze branche en werkzaamheden dan ook toe te voegen aan deze tegemoetkoming zodat wij hier alsnog gebruik van kunnen maken.

Het antwoord

Kabinet breidt ondersteuning voor ondernemers zoals tattooshops uit

Het kabinet heeft 7 april besloten om de TOGS-regeling aan te vullen. Daardoor hebben diverse contactberoepen zoals tattooshops, die zich eerder nog niet konden registeren, omdat ze geen specifieke code in het Handelsregister hadden, toegang tot de TOGS-regeling. Ook zijn kleinere MKB-winkeliers in de food, dienstverlening zoals taxi’s, praktijken van onder andere tandartsen, fysiotherapeuten en toeleveranciers van eet-en drinkgelegenheden of (culturele) evenementen toegevoegd.

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Mede dankzij jou is het gelukt! Bij dezen wil ik je dan ook bedanken voor de steun die je onze branche gegeven hebt. Door jou bijdrage hebben we een statement kunnen maken welke gehoord is in Den Haag. Ontzettend bedankt hiervoor!

minister
Beantwoord