Het drukke spoor tussen Haarlem en Maastricht had vroeger een fietswagon tijdens de mooiste dagen van het jaar. Deze wagon mag terug zodat fietsers waar voor hun geld krijgen, zitplekken voor mensen zijn en mensen zonder auto ook van NW naar ZO kunnen in ons land. (Foto is van Rover)
de ondertekenaars vragen om 16 fietswagons op het spoor tussen Haarlem en Maastricht.
Dat de huidige capaciteit voor fietsen te laag is. Fietsers en andere reizigers hier last van hebben. De Rijksoverheid inzet op minder gebruik van de auto. Er met e-Bikes en sportiefsten vanaf veel plekken is aan te rijden naar de stations op deze verbinding evenals vanuit het noorden (Zwolle) en westen (DH en Rotterdam) door eerst een stuk de trein te nemen. Nu perrons langer zijn is er geen reden een extra wagonnetje niet aan te haken.
Van maart tot en met oktober in de weekenden (vr-za-zo) en op feestdagen buiten de spits minimaal eens per uur een fietswagon in te zetten.
De fietswagon van 20-25 jaar terug mag wel gemoderniseerd terug zodat in,- en uitstappen soepel, comfortabel en snel gaat. Iets voor een designwedstrijd?.