12087306 690102477796150 4308192747540335536 o

Boeletuin blijf langer

We willen deze groene oase van gezelligheid, speciaalbiertjes en lekkernijen zo lang mogelijk behouden! Het terrein is beschikbaar gesteld door de VU, en de Boeletuinkantine zou nog niet weg hoeven. Een buurvrouw zou het graag overnemen van de huidige beheerders per jan., maar dat is afgewezen.

Iedereen in de omgeving van VU(mc) campus, die met veel plezier de Boeletuin bezoekt

Dat we deze deze groene oase van gezelligheid, speciaalbiertjes en lekkernijen niet nu al willen missen! In de winter knus bij het kacheltje, en topzomers op het meest fantastische terras in Amsterdam worden gerund door de buitengewone en creatieve gastheer en vrouw. Daarnaast is geen groep, viering of verzoek ze te gek. Het zou megazonde zijn van deze speciale plek die ze gemaakt hebben, en voor al haar bezoekers, om vroegtijdig op te doeken.

aan de VU om te helpen de Boeletuin zo lang mogelijk te laten blijven!

Het antwoord

Kantine verdwijnt, op zoek naar invulling tot 2019

Beste ondertekenaars van de petitie voor de Boeletuin-kantine,

De petitie is op 23 december aangeboden aan de Facilitaire Campus Organisatie van de VU. Zoals sommige waarschijnlijk al weten is De Boeletuin-kantine op het moment gesloten. De beheerders Niek en Ellen hebben uiteindelijk zelf de knoop doorgehakt en hun contract opgezegd per 1 januari. De kantine zal, zoals beslist door de VU, ook niet over worden genomen door een andere partij. We zijn heel blij dat ze de afgelopen 2 jaar zo’n fijne en unieke plek hebben gecreëerd waar we van hebben genoten, zoals wel blijkt uit de massale ondersteuning van deze petitie.

Nu de kantine toch zal verdwijnen, zal er nagedacht worden over een goede invulling van dit deel van het terrein totdat er gebouwd gaat worden in 2019. We zijn met de VU in overleg hoe dit groene stuk weer een leuke benutting kan krijgen vanaf het voorjaar en we verzamelen nu goede ideeën.

Groeten, Het petitie-team

universiteitsbestuur