U, de petitionaris

0900geenservice

0900-nummers zijn slechte service

Petitie

Wij

consumenten die bellen met een bedrijf waar we klant van zijn of willen worden,

 

constateren dat:

dat we praktisch altijd een 0900-nummer moeten bellen. Dat is slechte service.

Ook als de prijs per minuut of per gesprek laag is, dan valt het niet binnen de belbundel van een telefoonabonnement. Je kan niet bellen met een bedrijf om de belbundel waar je al voor hebt betaald op te maken.

Aanbiedingen van telefoonproviders waarmee je gratis kan bellen naar vaste lijnen zijn onbruikbaar om te bellen naar bedrijven en organisaties.

Als 0900-nummers geblokkeerd zijn kan je praktisch met geen enkele organisatie contact maken. Het is zelfs niet mogelijk om als brave burger iets te melden bij de politie of om de huisartsenpost te bereiken.

Technisch zit er onder elk 0900-nummer een (doorgaans geheim) normale vaste lijn verstopt

 

en verzoeken

de Consumentenbond van alle bedrijven op te vragen wat het normale nummer is onder het 0900-nummer en dit te publiceren. De bond moet bedrijven vragen dat ook te doen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

 

Details

Ontvanger:
brancheorganisatie 
Petitieloket:
Einddatum:
22-10-2009 
Status:
Gesloten 
Petitionaris:
ReindeR Rustema 

Geschiedenis

Ondertekeningen