4.625 ondertekeningen

WETSWIJZIGING Partneralimentatie

Sinds 2009 zijn we bezig om de ouderwetse partneralimentatiewet te laten wijzigen. Het is nu 2014 en er is, ondanks onze inspanningen, nog steeds niets gewijzigd. Het blijft bij mooie woorden.

Elke politieke partij vindt dat de wet moet worden gewijzigd om vervolgens te zwijgen. Als laatste kwam Magda Berndsen <m.berndsen@tweedekamer.nl> met het bericht dat zij een nieuw wetsvoorstel vóór de zomer in de Tweede Kamer wil hebben. Het is inmiddels hoogzomer en weer is er niets gebeurd.

Dat iedereen het zat is blijkt uit een openbare brief die één van de ondertekenaars heden naar de TK stuurde. Daarin wordt onder andere gepleit voor een overgangsregeling bestaande gevallen. De brief is te vinden onder "nieuws".

Maak ze wakker in Den Haag en vraag hoe het ermee staat. Doe dit via:

LAAT JE STEM HOREN!

PETITIE

Partneralimentatiebetalers willen dat de wet met betrekking tot de partneralimentatie moet wijzigen en

dat de huidige partneralimentatiewet inclusief de jaarlijkse wettelijke indexatie niet meer van deze tijd is. De tijdsduur is te lang en prikkelt de alimentatie ontvanger niet om economisch zelfstandig te worden. Mijn ex mag de welstand genieten die ze in het huwelijk heeft genoten maar hoe zit het met mijn welstand? De wet moet wijzigen. Niet 12 jaar lang opbouwend maar binnen 8 jaar afbouwend. Volgens mij is de politiek het hier mee eens! Ik ondersteun het gestelde op de site www.referendumalimentatie.nl

de Tweede Kamer om de partneralimentatie wetgeving op de agenda te plaatsen en zodoende ter discussie te stellen.

onderteken de petitie WETSWIJZIGING Partneralimentatie.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • ongeveer 8 uur geleden anoniem
  • ongeveer 20 uur geleden Jwm van oostrum Uppel
  • 1 dag geleden anoniem
  • 4 dagen geleden M. van Es WBD Het kan toch in dit land niet zo zijn dat een vrouw in weelde kan leven en de man na echtscheiding een vrouw moet zoeken die haar nieuwe partner wil onderhouden? Na een scheiding heeft een man helemaal niets meer. Geen kinderen en want wat heeft hij ze no
  • 6 dagen geleden anoniem
  • 7 dagen geleden M. Steenbergen Duitsland
  • 7 dagen geleden G.H.M.Butzelaar- van Kasteren Mijdrecht
  • 7 dagen geleden G.F. Manshande Doorn
  • 7 dagen geleden Edith van Egdom Amsterdam
  • 7 dagen geleden Nico Verhoek Amsterdam
  • 8 dagen geleden Van Gils Oosterhout
  • 8 dagen geleden Jan Willem Bruining Roden
  • 9 dagen geleden anoniem
  • 10 dagen geleden p .wtenweerde Nieuwegein
  • 10 dagen geleden anoniem
  • 12 dagen geleden anoniem
  • 12 dagen geleden Nathalie Vos Maarssen
  • 12 dagen geleden anoniem
  • 13 dagen geleden anoniem
  • 13 dagen geleden Alex Staartjes Brielle Gescheiden
  • 13 dagen geleden anoniem
  • 13 dagen geleden Oona Wagenmakers Amsterdam huidige partner is betaler aan een vreselijke inhalige ex vrouw. schandalig!
  • 13 dagen geleden hennie aakster groningen
  • 13 dagen geleden Pepijn Nierop Spijkenisse
  • 15 dagen geleden Frank Voorde Hilversum
  • 16 dagen geleden Leo Gottschall Hellevoetsluis Gescheiden
  • 16 dagen geleden anoniem
  • 17 dagen geleden harry, allemaal een mail sturen naar dit adres. cie.vj@tweedekamer.nl misschien gaat het dan sneller. emmen
  • 17 dagen geleden anoniem
  • 20 dagen geleden Wesley de Winne Almere Zzp'er
  • 21 dagen geleden anoniem
  • 23 dagen geleden anoniem
  • 27 dagen geleden anoniem
  • 30 dagen geleden Paul de Goede Brummen
  • ongeveer 1 maand geleden anoniem
  • ongeveer 1 maand geleden Marty Akkermans Eindhoven Wordt nu tot alimentatiebetaling verplicht omdat mijn ex nu naar 4jaar alsnog in de bijstand terecht is gekomen!
  • ongeveer 1 maand geleden Eduard van den Enden Sint Joris Winge (B) (Nederlander) ik ben gescheiden Nederlander in België
  • ongeveer 1 maand geleden andrea diender ijsselmuiden
  • ongeveer 1 maand geleden anoniem
  • ongeveer 1 maand geleden a. eisinga bellingwolde nieuwe partner van iemand die partneralimentatie moet betalen
  • ongeveer 1 maand geleden willem eisinga bellingwolde fill houder
  • ongeveer 1 maand geleden H. Reiter Odijk
  • ongeveer 1 maand geleden Frans Hilgers Nijmegen
  • ongeveer 1 maand geleden anoniem

Blader door alle 4.625 ondertekeningen via alle ondertekeningen.