Stop slavenarbeid PostNL in Nederland

PostNL sluit overeenkomsten met freelance/zzp postbezorgers waarbij in feite sprake is van loondienst, zonder de daarbij behorende werknemersrechten en werkgeversplichten.

PETITIE

burgers van Nederland

dat PostNL een groot aantal contracten met zzp'ers heeft afgesloten op zodanige wijze dat er sprake is verborgen loondienst, zonder de bij loondienst behorende rechten van werknemer worden gerespecteerd en plichten van werknemer worden nagekomen. De zzp'ers hebben door de een-opdrachtgever-constructie geen zicht op omzetgroei, geen recht op WW, geen ontslagbescherming en geen minimum loon.

nu blijkt dat PostNL een sterfhuisconstructie is en de zzp'ers op grond van hun huidige rechtspositie geen ander lot wacht dan uiteindelijk in de bijstand terecht te komen, onmiddellijk een einde te maken aan deze moderne vorm van afzichtelijke slavenarbeid. Tegelijk verzoeken wij u er zorg voor te dragen dat ministers van staat en andere kopstukken niet als commissaris van PostNL lobbyen bij de overheid ten nadele van zzp'ers.

onderteken de petitie Stop slavenarbeid PostNL in Nederland.

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Bezig met opslaan van uw ondertekening...

Ajax-loader

Bij drukte op petities.nl kan dit enige momenten duren. Nadat uw ondertekening is opgeslagen ontvangt u een e-mail ter bevestiging. Om uw ondertekening definitief te maken klikt u op de link in deze e-mail en bevestigt u uw ondertekening.
  • bijna 2 jaar geleden anoniem
  • ongeveer 2 jaar geleden W. Cuypers Schinnen
  • ongeveer 2 jaar geleden Z. Eiler Ellemeet Directeur Groot Aandeelhouder
  • ongeveer 2 jaar geleden Petra Kramer Drachten
  • ongeveer 2 jaar geleden Johan Visscher Steenwijk Kaderlid FNV-Bondgenoten, FC Zwolle supporter.
  • ongeveer 2 jaar geleden anoniem