De wethouder heeft in de zomer gereageerd op de petitie en de gemeente blijft van mening dat er een duidelijk proces is geweest met een klankbordgroep waarbij is gekozen voor één architect en twee klassieke ontwerpen.
Hieronder toelichting van wethouder van Hal:
In het hele proces hebben we afgestemd met een klankbordgroep. Daar is een proces mee afgesproken. Iedereen zou opgeroepen worden om suggesties in te sturen. Die ingestuurde suggesties zouden voorgelegd worden aan een architect die mede gekozen is door de klankbordgroep. Die architect zou 2 of meer suggesties uitwerken. De uitgewerkte ideeën zouden voorgelegd worden aan de Haarense gemeenschap. De uitslag van die keuze zou bindend zijn. Zo is gehandeld. Door een misverstand met de afdeling communicatie van de gemeente is er in het hele proces een keer een verkeerd bericht naar buiten gegaan. Dat is daarna snel gecorrigeerd. Dat is vervelend dat dat gebeurd is. Dat betreur ik ook zeer. In overleg met de klankbordgroep hebben we besloten om toch de vooraf gekozen lijn te volgen. Aldus is gebeurd. Hopelijk is het proces u duidelijk. Dat sommige mensen andere suggesties mooier vinden is goed mogelijk. Over smaak valt niet te twisten. Duidelijk is wel dat de ingestuurde ideeën een duidelijke voorkeur lieten zien en op basis daarvan heeft de architect 2 ideeën uitgewerkt die aan die voorkeur tegemoet kwamen.
Hopelijk is het traject u duidelijk.
Met vriendelijke groet, Harry van Hal, wethouder
230+ ondertekenaars in onze kleine gemeente blijkt onvoldoende om een derde ontwerp mee te nemen in de keuzelijst.
Er komen steeds nieuwe ondertekeningen bij. Inmiddels staat de teller op 225.
Het is duidelijk: Ede steunt de petitie voor een kunstijsbaan. Ede wil snel kunnen schaatsen.
https://www.mooisonenbreugel.nl/algemeen/algemeen/42114/burgerinitiatief-pleit-voor-plaatsing-baileybrugmonument-bij- .
De petitie is aangeboden aan de burgemeester van Son en Breugel. Dank voor uw stem! Binnenkort zal er wellicht meer actie nodig zijn.
Zwemvereniging Splash houdt u op de hoogte, als u bent ingeschreven
Op 2 december hadden we een prachtige presentatie voor het burgerinitiatief In het Vestzaktheater in Son. Er waren ongeveer 80 belangstellenden.
Ik mag melden dat het onderwerp echt leeft en er is een grote belangstelling. Het aantal handtekeningen loopt op naar 800. Help om er nog veel meer van te maken en stuur de petitie door. Heb je contacten in Amerika of Engeland. Breng hen op de hoogte
De petitie is een groot succes. Zonder noemenswaardige campagne binnen een week 585 ondertekenaars, waarvan méér dan 350 uit de gemeente Ede.
We kunnen daarmee vragen om Inwoneragendering en daarmee is een van onze doelen bereikt.
Naar aanleiding van klachten vanuit omwonenden, hebben D66 en het CDA een gezamenlijke motie ingediend. Deze motie vraagt het college van burgemeester en wethouders om een plan van aanpak op te stellen om de verkeersveiligheid op de Eindhovenseweg en Nieuwendijk te verbeteren.
Deze motie staat op de agenda om tijdens de raadsvergadering van 8 december besproken te worden.
De raadsvergadering begint om 19:30 en is openbaar toegankelijk, of te volgen via een livestream (link onderstaand).
Hartelijk dank aan eenieder die tot nu toe getekend heeft. We gaan op dit moment naar ruim 700 handtekeningen. en het streven is enkele 1000-den Daarom de vraag om de petitie verder te verspreiden Graag bereiken we ook buitenlanders en in het bijzonder veteranen en familie
We hebben en mooie presentatie kunnen geven in het Vestzaktheater in Son
Make this petition large, huge, enormous ..
Vandaag in het nieuws: Meer doden in het verkeer verwacht, vooral onder fietsers en ouderen.
Maar als de e-bike niet langer als fiets wordt gezien dan zijn er plots veel minder gewonden onder de fietsers. De fiets als categorie wordt dan met een klap veel veiliger.
Als de fietspaden dan ook exclusief zijn voor fietsers tenzij het (brede) bromfietspaden zijn, dan zijn er ook minder conflicten tussen fietsers en e-bikes. Ook goed voor de veiligheid.
E-bikes worden er dan niet per se veiliger door. Rijbewijs, technische keuring en misschien helmplicht kan helpen. Maar net als de bromfiets is en blijft het onveiliger dan zelf trappen met een lage gemiddelde snelheid