We merken dat vooral tijdens de feestdagen en het bijkomende "Black Friday" er een enorme drukte is bij alle bezorgdiensten. De werkdruk wordt hoger. Pakket-/postbezorgers krijgen hierdoor te maken met wel 200+ pakketten per dag en sorteercentra's met wel 100.000+ pakketten per dag!
De cosumenten en pakket-/postbezorgers
Dat de werkdruk te hoog is en de compensatie (loon en eventuele subsidies) hiervoor te laag is.
Werknemers hierover klagen en soms het werk niet meer aan kunnen of ongelukkig worden.
Werknemers ontslagen worden als zij niet de gevraagde (onredelijke) quota's behalen.
Hogere lonen voor alle post/pakket gerelateerde banen. Denk hierbij vooral aan; pakket-/postbezorgers, pakket-/postsorteerders, servicepunt medewerkers etc.
De werkdruk te verlagen door beter geplande werkschema's op te stellen en meer tijd en rust te bieden tijdens het werk.
Meer geld om pakket/post werknemers te compenseren in hun werk.
Meer servicepunten beschikbaar te maken voor consumenten.