PostNL berekent bedrijven voor de drukke decembermaand per pakket €0.25 extra.
Na de vertragingen van de afgelopen weken ontvingen webwinkels vandaag de melding dat er een maximum geldt voor het aantal te versturen pakketten.
Een aantal wat verder niet wordt gecommuniceerd.
Slechts enkele minuten na deze melding was het onmogelijk om nog zendingen aan te maken.
Webwinkeliers die een verhoging van €0,25 per pakket in december moeten afdragen aan PostNL
de toeslag van €0.25 per pakket niet te berekenen.
Zonder enige communicatie heeft in ieder geval Myparcel, door PostNL omschreven als: “Onze flexibele en klantvriendelijke 100%-PostNL-dochter” op 22-12-2020 besloten om per webshop slechts 10 zendingen toe te laten.
Opnieuw blijkt dat webwinkeliers die al jaren klant zijn bij dit bedrijf niet serieus worden genomen. We gaan er gemakshalve maar van uit dat grote klanten als Bol.com niet aan deze quota vastzitten.
.
Wil je sparren met andere webwinkeliers over de huidige situatie met PostNL en andere onderwerpen? Dan nodig ik je uit om het forum van de webwinkel community te bezoeken. Hier ontmoeten veel webwinkeleigenaren elkaar. Zij ondersteunen elkaar en discussiëren over onderwerpen zoals:
https://forum.webwinkelcommunity.nl/t/postnl-gaat-weer-lekker/6652/136 .
Om een zo groot mogelijk bereik te krijgen wordt het enorm gewaardeerd als je deze petitie zou willen delen op jouw sociale profielen als FB, Twitter, Linkedin etc. .