Er moet een einde komen aan de onnodige plastic bundel voordeelverpakkingen in Nederlandse winkelketens. De hoeveelheid plastic afval die hiermee geproduceerd wordt heeft enorm negatieve gevolgen voor het milieu.
(Milieubewuste) consumenten
Dat producten in onnodige plastic bundel voordeelverpakkingen verpakt zijn. Dit wordt onder andere gedaan om aan te geven dat het product goedkoper is dan een los product.
Voor winkelketens en toeleveranciers is dit een verkoopstrategie, die enkel uit is op winst. Wanneer de producten gebundeld verpakt zijn, zijn consumenten sneller geneigd (impuls van de consument) om voor de gebundelde aanbieding te kiezen.
Winkelketens en toeleveranciers spelen hierop in door producten met een plastic bundelverpakking te verpakken. Deze verpakkingswijze is echter niet duurzaam of milieubewust.
Dat producten die in de aanbieding zijn niet langer meer worden verpakt in deze plastic bundel voordeelverpakkingen maar dat de korting voortaan enkel aangeven wordt d.m.v. een promotiebordje.