Hanzeboog prorail stefan verkerk.preview

Reizen via de Hanzelijn naar Amsterdam Centraal zonder overstap

Wij, treinreizigers vanaf station Groningen/Leeuwarden en Zwolle willen vanaf de ingebruikname van de Hanzelijn een directe Intercity-verbinding met Amsterdam-Centraal. Zonder wederom over te moeten stappen. Onze hoofdstad moet direct bereikbaar zijn, ook voor de burgers uit het Noorden!

Intercity - Reizigers uit Groningen, Leeuwarden en Zwolle, op weg naar Amsterdam - Centraal.

Dat NS en Prorail er wederom ervoor hebben gekozen om Amsterdam-Centraal geen directe verbinding meer te geven met de stations Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Dat er dus weer moet worden overgestapt voor Amsterdam Centraal in Lelystad of Almere. En dat hierdoor de reizigersbeleving van sneller reizen naar Amsterdam grotendeels verloren gaat. Het is niet klantvriendelijk om onze hoofdstad geen directe verbinding te geven met het Noorden.

Wij verzoeken het Ministerie van Infrastructuur & Milieu en dan met name de Minister Mevr. Melanie Schultz van Haegen-Maas Geesteranus, ProRail en NS op het belang en de service te wijzen van een directe Intercity- verbinding, zonder overstap, tussen Zwolle en Amsterdam Centraal. Zodat het gemak en serviceniveau verhoogd wordt en de reistijd wordt verkort.

Sign this petition

over 1 year
almost 2 years
almost 2 years

No news about this petition yet.