U, de petitionaris

Nieuws

Laat meer treinen naar Parijs rijden

De petitionaris van de petitie Laat meer treinen naar Parijs rijden vraagt u de petitie te ondertekenen:

"Als je met de trein naar Parijs wil dan is dat vaak onmogelijk. Of de trein is uitverkocht of het is duurder dan vliegen. Er is veel meer mogelijk, maar het ministerie, ProRail, Eurostar, NS of een combinatie treuzelen of verhinderen het bewust. Het publieke belang staat duidelijk niet voorop. De ruimte op de HSL-lijn blijft onderbenut."

https://meertreinen.petities.nl

Wilt u deze of een andere petitie ook aandacht geven hier?

27-04-2024

Toevoeging red deze zaal

Het klopt dat De Pas gemeenschapsgeld kost, maar dat geldt voor alle culturele en maatschappelijke voorzieningen. De Pas levert een unieke bijdrage aan de gemeenschap van Heesch sociale en educatieve activiteiten Het gaat hier niet alleen om financieel rendement, om de waarde voor de samenleving.De Pas is geen puur theater zoals De Lievekamp of Markant.

+Lees meer...

Het is eencentrum dat ruimte biedt voor lokale evenementen, amateurkunsDit maakt het een essentiële voorziening voor een gemeenschap van 15.000 inwoners. Vergelijking met andere centra (Nesterle, CC Servaes, etc.)zijn kleinschaliger en richten zich op activiteiten. Deze schaal brengt hogere kosten met zich mee, maar ook meer mogelijkheden en een grotere maatschappelijke impact De Pas concurreert niet met grote theaters zoals De Lievekamp, Markant of Theater aan de Parade. Het vervult een andere rol door lokale artiesten, verenigingen en evenementen die niet zouden passen in een professioneel theater. Het is een aanvulling op het regionale aanbod,Het feit dat duizenden mensen jaarlijks De Pas bezoeken, toont aan dat er behoefte is aan een cultureel centrum in Heesch.Het argument dat “het elders goed gaat” is geen reden om in Heesch voorzieningen te schrappen.

Extra informatie

het unieke belang van de Grote Zaal in De Pas wordt benadrukt:

Onderwerp: Behoud de Grote Zaal in De Pas – Een unieke plek voor onze omgeving

Beste lezers

De Grote Zaal in De Pas is niet alleen een culturele ontmoetingsplek voor onze gemeenschap, maar ook van groot belang voor de omliggende dorpen en wijken. Wat deze zaal zo bijzonder maakt, is dat het een andere functie vervult dan de grote culturele centra in Oss en Uden.

De Grote Zaal biedt ruimte voor kleinschalige, toegankelijke evenementen, lokale initiatieven en samenkomsten die vaak niet terecht kunnen in grotere centra.

+Lees meer...

Het is een plek waar buurtbewoners elkaar ontmoeten, talenten worden ontdekt en tradities worden voortgezet. Daarnaast draagt het bij aan een levendige en betrokken gemeenschap, iets wat in onze regio uniek en onmisbaar is.

Als deze zaal verdwijnt, verliezen we meer dan een gebouw – we verliezen een plek waar verbinding en creativiteit tot bloei komen. Daarom roepen we de gemeenteraad op om het belang van deze zaal te erkennen en te luisteren naar de stem van de inwoners.

Teken de petitie en steun het behoud van de Grote Zaal in De Pas: [link naar de petitie].

Samen kunnen we ervoor zorgen dat deze bijzondere plek behouden blijft voor ons en toekomstige generaties.

Met vriendelijke groet, Jan van der Biezen

Een van de vele support reacties van een ondertekenaar om het fietspad te behouden.

"Dagelijks fiets ik hier van en naar mijn werk. Ik voel me zelfs op het fietspad niet altijd veilig, laat staan als dit zou verdwijnen.

+Lees meer...

Automobilisten rijden vreselijk hard en oversteken na de tunnel is spelen met je leven".

Antwoord hierop. Oversteek bij de tunnel is zeker zeer gevaarlijk. De gemeente blijft geen goed beeld hebben van de Julianalaan als doorgangsgebied. Zij blijven volhouden dat het een erftoegangsweg is en blijven het veilig vinden voor de fietsers als zij gemengd worden met de auto's , vrachtauto's en trekkers. De gemeente blijft volhouden dat het veilig is als de fietsers de snelheid remmen van de auto's. Ga je daar dan de fietsers voor gebruiken? Snelheidscontroles komen er niet!

Blijf uw mening delen over een azc in LV

Beste ondertekenaar,

De petitie is bijna 750 keer ondertekend en aangeboden aan het college van burgemeester en wethouders en aan de fractievoorzitters.

Ondanks vele verzoeken wil het college niet reageren op de oproep die we doen.

+Lees meer...

Ze willen het echt alleen ter kennisgeving aannemen. De fractievoorzitters hebben ook ervoor gekozen om niet te reageren of dit te agenderen vanavond. Dit vinden wij zeer teleurstellend en onbegrijpelijk.

Tegelijkertijd willen we het hier niet bij laten en protesteren tegen de gang van zaken. Hierover volgt tzt een aankondiging.

Het helpt ons als u uw mening over de gang van zaken mailt aan: actiegroeplv@gmail.com. Uw signaal kunnen wij als actiegroep anoniem delen met lokale media en raadsleden zodat duidelijk is dat dit breed leeft. U kunt ook zelf uw verhaal doen natuurlijk en dan kunnen wij u met journalisten in contact brengen. Zij hebben laten weten graag uw mening te horen.

10-12-2024 | Petitie Stop een AZC in Voorburg

Gebruik het liefst een @gmail voor ondertekenen

Microsoft doet moeilijk. Alle soorten outlook adressen hebben moeite met het ondertekenen.

+Lees meer...

Dus gebruik het liefst geen schoolmail / privé outlook maar een @gmail als je deze hebt!

Het kan dat je ondertekening anders niet of pas laat geregistreerd wordt

Subsidie aanvraag afgewezen en toegangsweg geschrapt

Beste ondertekenaar,

Graag informeren wij u over twee belangrijke ontwikkelingen rondom het Dorpshart Ter Aar:

Allereerst heeft de gemeente besloten de nieuwe toegangsweg (vanaf het Westkanaal langs het Aarhuis naar het Beukenpad) uit het plan te schrappen. Dit na een nieuw onderzoek van firma GoudAppel.

+Lees meer...

Dit onderzoek bevestigt de zorgen die inwoners altijd al hadden en veel gemeentelijke partijen (ook op de informatieavond) maar niet wilden zien, namelijk:

  • Risico op sluipverkeer (al dan niet bij een opening van de Aardamsebrug).
  • Verkeersveilige inpassing is een "aandachtspunt" omdat er relatief weinig ruimte beschikbaar is.

Kortom dit onderzoek bevestigt: die toegangsweg was gewoon altijd al een heel slecht en onveilig idee.

Daarnaast is op 9 december 2024 bekend geworden dat het Dorpshart Ter Aar geen subsidie toegekend krijgt van de RVO (Rijksdienst voor Ondernemend Nederland). Kennelijk sprong het plan er qua doelmatigheid bij de centrale overheid niet boven uit, wat niet zo gek is aangezien wij in het Dorpshart Ter Aar geheel geen leegstand hebben. Wij vragen ons werkelijk af waarom de gemeente heeft gedacht dat een dergelijke subsidie dan uberhaupt gerechtvaardigd zou zijn? Hoe dan ook staat hiermee de financiële haalbaarheid van het Masterplan gelukkig weer ter discussie.

Wat ons betreft allemaal heel goed nieuws en we hopen dat de gemeente hiermee eindelijk inziet dat bebouwing aan de Essenlaan echt definitief uit het plan geschrapt moet worden. De inwoners willen dit element van het Masterplan niet en de centrale overheid ziet er dus ook onvoldoende meerwaarde van. Maak een mooi plan voor uitsluitend de Vlinderlocatie en beperk het daartoe!

Ook vanuit het perspectief dat er in Ter Aar inmiddels plannen zijn voor twee grote nieuwe woonwijken (van elk 400+ woningen) is het volbouwen van ons bestaande Dorpshart natuurlijk een bijzonder slecht idee. Zeker met zo'n grote groei van onze woonkern moeten al onze voorzieningen de komende jaren ruim zijn. Toekomstbestendig en royaal.

Daarom zijn wij zo tegen het Masterplan in de huidige vorm: ons Dorpshart heeft behoefte aan royale parkeerplek, nabij de winkels. Parkeerplek voor zowel winkelbezoekers als bewoners! Zonder blauwe zones of vergunninghoudersgebieden; gewoon royaal want wij zijn een dorp. Geen 84,99% parkeerdruk optimalisatie....maar royaal. Een gemeente die toekomstvisie heeft in plaats van bezig is om verhaallijnen op te tuigen waarom in haar ogen strikt juridisch gezien rondom die parkeerplekken geen rekening gehouden zou hoeven worden met toekomstige ontwikkelingen.

Lees meer nieuws op onze website.

Gemeente gebruikt onjuiste argumenten om fietspaden te verwijderen

Gemeente wil het besluit handhaven om de fietspaden te verwijderen met onjuiste argumenten als dat bij een 30 km weg geen fietspaden horen. Tijdens de hoorzitting willen we laten weten dat we bezig zijn voor de jonge fietsers en senioren plus, die veilig zijn op een gescheiden fietspad. Ongelukken op dit fietspad zijn nauwelijks gebeurt.

+Lees meer...

Wat is het gevaarlijkst op de fiets? Auto's vormen nog steeds het dodelijkste gevaar voor fietsers!

Feestelijke aftrap van Suburbia in 2025

Mede dankzij jou heeft de gemeente Almere op de valreep de reddende hand uitgestoken aan Suburbia voor het jaar 2025. Hier zijn we heel dankbaar voor.

+Lees meer...

Om het nieuwe jaar en de start van Eva Line de Boer als nieuwe artistiek directeur bij Suburbia feestelijk in te luiden, nodigen we jou van harte uit voor Eva Line’s heartbreak musical 'Cry me' op 3 januari in Kunstlinie, Almere.

Deze voorstelling is een pleidooi om sámen hartzeer aan te gaan en dit niet in je eentje te verwerken. De afgelopen tijd was voor Eva Line als nieuw artistiek directeur in spé een ware vuurdoop omdat de toekomst van Suburbia op losse schroeven stond. Maar nu vieren we het heuglijke nieuws ook graag samen met jou op 3 januari!

Kom je ook naar 'Cry me' ? De aanvang is 20.30u en je kunt kaarten bestellen via https://kunstlinie.nl/programma/cry-me/. 'Cry me' is daarna alléén nog te zien op 4 en 5 januari! Wil je meer weten over de voorstelling, de makers en de cast? Bekijk onze website: www.suburbia.nl/voorstelling/cry-me

Warme groeten, Team Suburbia

Eva Line de Boer ontwikkelde 'Cry me' onder de vleugels van MusicalMakers als werkplaatsvoorstelling. In coproductie met Suburbia, Euphoria en Kunstlinie is 'Cry me' nu exclusief te zien in Kunstlinie.

09-12-2024 | Petitie Steun Suburbia voor Almere