Studentschoolpen crop380w

Red de deeltijdstudent!

Als het aan staatssecretaris Halbe Zijlstra ligt, wordt de langstudeerboete per 2012 ook aan deeltijdstudenten opgelegd. Bij een normaal tempo universitaire bachelor (6 jaar in deeltijd) zal de boete 6000 euro bedragen, bovenop het gebruikelijke collegegeld. Dit betekent dat deeltijstudenten voor hun goede inzet gestraft zullen gaan worden. Zeg daarom NEE tegen de boete voor deeltijdstudenten!

Deeltijdstudenten, medewerkers van hogescholen en universiteiten, en allen die de deeltijdstudent een warm hart toedragen,

dat de inzet van vele deeltijdstudenten leidt tot een waardevolle bijdrage aan de kenniseconomie. Deeltijdstudenten vormen een doelgroep die over heel wat motivatie moet beschikken om het gewenste doel te bereiken: naast werk, gezin en andere verplichtingen investeren zij tevens de nodige tijd in hun studie. Vergeten wordt vaak, dat het investeren in kennis en kunde niet alleen in het belang is van de individuele student, maar eveneens in dat van de samenleving en de kenniseconomie als geheel. Een samenleving met toekomstperspectief moedigt mensen daarom aan om hogerop te komen en hun talenten te ontwikkelen. Een kabinet dat hierin snijdt, snijdt zichzelf op lange termijn in eigen vingers!

Staatssecretaris Halbe Zijlstra, wij verzoeken u om de langstudeerboete niet op deeltijdstudenten toe te passen!

Sign this petition

26-11-2016
Signable
Kelly van Nimwegen

Jacqueline van der Wel
Sommelsdijk
HBO (BA) opgeleid, door hoge kosten geen vervolg (deeltijd) master haalbaar
5 months
11 months
about 1 year
R. v.d. Vlugt
Alkmaar
about 2 years
over 2 years
Jackie Thijssen
Eindhoven
over 2 years
Anna de Geus-de Heer
over 3 years
over 3 years
Wendy Kapteijn
IJmuiden
almost 4 years

No news about this petition yet.