Logo %281%29

Periodieke hersteltoeslag voor jeugdzorgletsel

Wij eisen van de Nederlandse regering een periodieke hersteltoeslag geeft voor de slachtoffers van het geweld in de jeugdzorg. De nu door de ministers De Jonge en Dekker voorgestelde eenmalige compensatieregeling van €5000 per persoon voor deze slachtoffers doet geen recht aan de permanente schade (gestolen jeugd en verdere ontwikkeling) die deze slachtoffers hebben geleden. ga naar www.jeugdzorgletsel.nl.

lotgenoten, lotgenotengroepen, belangenorganisaties, betrokken vrienden en familie, stichting Voor Ons, sympathisanten die geweld in de jeugdzorg afwijzen

• Het geweld in de Jeugdzorg
  • Geweld dat geleid heeft tot permanente ontwikkelingsachterstanden bij kinderen, tot levenslange beschadigingen met alle ernstige gevolgen van dien op veel leefgebieden.
  • Bijvoorbeeld: permanente bindingsangst, hechtingsproblemen, doodsverlangen, psychotrauma’s.
  • Deze traumatische ervaringen zijn blijvend zichtbaar en bepalend voor het leven van deze kinderen.
  • Een terugkerende herbeleving van de tijd uit de jeugdzorg heeft vaak tot gevolg dat iemand geen grip meer kan krijgen op het leven en geen langdurige relatie en carrière kan opbouwen.

• Recht te doen aan de slachtoffers van het jeugdzorggeweld door een maandelijkse periodieke financiële toeslag voor de rest van je leven.

• De voorgestelde eenmalige €5000 van minister Dekker en De Jonge zien we als een schadeloosstelling uit de periode van de jeugdzorg

• De schadeloosstelling wordt uitgekeerd naast de periodieke hersteltoeslag, toegekend als jeugdzorgletsel waarin ook mentale- en fysieke schade door psychotrauma wordt meegenomen.

• Voor de toekenning van jeugdzorgletsel aan een slachtoffer/lotgenoot hoeft geen bewijs geleverd te worden, een diagnose volstaat. Ook geldt geen verjaringstermijn.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

29-09-2020
Meike Pangkey