De Rotterdam Oost-Oost variant is de noodzakelijke oeververbinding aan de westkant van de Krimpenerwaard met Ridderkerk die de belasting op de Algeracorridor/N210, de Brienenoordcorridor en Capelle aan den IJssel moet verminderen aangezien deze de huidige filedruk niet meer aan kunnen.
Gebruikers van de Brienenoord/Algeracorridor en Inwoners uit Krimpen aan den IJssel, Krimpenerwaard en Capelle aan den IJssel.
Dat de huidige, uit de jaren 50 stammende, hoofdinfrastructuur aan westkant van de Krimpenerwaard niet meer voldoet aan de huidige maatstaven
Er dagelijks ruim 45.000 motorvoertuigen over de Algerabrug gaan
Veel van het verkeer uit de Krimpenerwaard via de Brienenoord- en Algeracorridor van en naar het zuiden reist en zo de van Brienenoordbrug onnodig belast
Er geen verdere optimalisaties van de bestaande infrastructuur mogelijk lijken
de beperkte verbindingen invloed hebben op het functioneren van de lokale economie
de Krimpenerwaard mede door deze beperkte verbindingen een krimpregio is
evacuatieroutes volgens de ‘Strategische Visie Krimpenerwaard’ in geval van overstroming niet genoeg capaciteit hebben
Lokale wegen in Capelle aan den IJssel dichtslibben
Het MIRT te kiezen voor zoekgebied Oost-Oost met een multimodale oeververbinding tussen Ridderkerk en de Krimpenerwaard.
De petitie wordt samen met een petitie vanuit Capelle en Rotterdam op dinsdag 11 juni aangeboden aan de tweede kamer.