You, the petitioner

NPO op YouTube ook op NPOstart

24 signatures

De belangrijke en nieuwswaardige uitzending van BOOS op 20 januari dwong veel kijkers om YouTube te gebruiken. Het staat op YouTube om dat de jeugd daar te bereiken is. Maar biedt het daarnaast ook aan op NPOstart! Misschien zelfs een kwartiertje eerder?

Petition

We

tv-kijkers in Nederland

 

observe

  • sommige producties van de publieke omroep zijn alleen op buitenlandse, commerciële platformen te bekijken
  • het idee is dat je daar doelgroepen kan bereiken die niet naar de NPO komen
  • bezoekers daar dragen bij aan de winst
  • vaak onbewust met:
    • je gedrag (zoek/like/comment/links),
    • geschiedenis (vrijwel al je online gedrag eerder)
    • identiteit (login, naam, ip)
    • aandacht (voor reclame en de merknaam)
    • en de combinatie van deze vier
  • de publieke omroep wordt voornamelijk met publiek geld betaald
  • deze professionele producties zijn duur, waardevol en origineel in vergelijking met het het meeste aanbod op die platformen
  • NPO waarde weggeeft aan 'big tech' zonder alternatieven te bieden

 

and request

alle producties behalve op dergelijke platformen altijd (iets eerder) op het eigen platform te bieden en consequent terug te verwijzen naar die bronlokatie vanuit de productie.

Sign this petition

 
We e-mail you a link to confirm your signature. Your data will not be shared with third parties and remains with the Stichting Petities.nl. Your name and place of residence will only appear if you choose this. Read more about this in our privacy statement.

Details

Addressed to:
Tweede Kamer 
Petition desk:
Closing date:
2022-04-21 
Lead petitioner:
ReindeR Rustema 

History

Signatures