Amsterdam schiphol metro670px

Metro naar Schiphol

Graag zo snel mogelijk besluiten de Noordzuidlijn door te trekken naar Schiphol met haltes Nieuwe Meer/Oude Haagseweg (Riekerpolder), Schiphol Parkeren, Schiphol Vertrek en Schiphol Aankomst.

reizigers en omwonenden

dat besloten is de Noordzuidlijn niet door te trekken naar Amstelveen;

• dat een groot deel van de bezoekers van Amsterdam via Schiphol komt;

• dat veel Amsterdammers op Schiphol werken;

• dat de snelste verbinding tussen Schiphol en het grootste deel van Amsterdam met een rechtstreekse metro te maken is;

• dat recreatiegebied Nieuwe Meer nu praktisch niet met het openbaar vervoer te bereiken is;

• dat er continue bussen met automobilisten heen en weer rijden naar de langparkeerplaatsen bij Schiphol;

• dat het prettiger is voor reizigers met bagage om in een wachtende metro in te stappen bij een beginpunt en uit te stappen bij een eindpunt, dan in een kort stoppende doorgaande trein in of uit te stappen;

• dat een metrolijn naar Schiphol autoverkeer en -bezit voor een deel overbodig kan maken

• station Amsterdam Zuid met een doorgetrokken lijn minder overstappers zal krijgen en meer capaciteit overhoudt om te groeien

daarom zo snel mogelijk te besluiten de Noordzuidlijn door te trekken naar Schiphol met bijvoorbeeld de haltes Nieuwe Meer/Oude Haagseweg, Schiphol Parkeren, Schiphol Vertrek en Schiphol Aankomst.

Onderteken deze petitie

Nieuwtjes

Cobouw: ‘Amsterdam-Schiphol verbinding heeft de hoogste prioriteit'

Cobouw.nl nieuws 18 oktober 2017: "Volgens Vink heeft de verbinding tussen Amsterdam en Schiphol op dit moment de hoogste prioriteit voor Amsterdam en voor Nederland. “Om het succes van de luchthaven, de metropoolregio Amsterdam en de rest van het land vast te houden, moeten we werk maken van goede bereikbaarheid.

+Lees meer...

Problemen met het openbaar vervoer zijn een belangrijke en regelmatige bron van irritatie bij reizigers en bezoekers. Een verkeersinfarct dreigt rond Schiphol en Amsterdam-Zuid. Dat kunnen we ons niet veroorloven.” lees meer

19-10-2017

In het verkiezingsprogramma van D66 in Amsterdam

In het verkiezingsprogramma van D66 wordt ook een lijn naar Schiphol genoemd:

"Ook het metronetwerk moet worden uitgebreid. Allereerst door station Sixhaven in Noord als halte aan de Noord/Zuidlijn toe te voegen en deze lijn door te trekken naar Schiphol.

+Lees meer...

Dit geeft niet alleen een meer comfortabele verbinding met de stad, het zorgt ook voor een alternatief voor de vele verstoringen op de het treintraject tussen Schiphol en Amsterdam."

16-10-2017

Regeerakkoord: "bezien hoe ontsluiting Schiphol kan worden verbeterd"

In het regeerakkoord staat op bladzijde 41 het zinnetje:

"Samen met de regio zal worden bezien of en hoe de landzijdige ontsluiting – per auto, trein en/of metro - van Schiphol kan worden verbeterd."

Dat kost weinig. Ja, het ontsluiten van Schiphol kan beter.

+Lees meer...

Hoe dan? Per auto, trein en/of metro. Wat verstandig is en hoeveel het kost, daar zal nog lang over gepraat worden. Misschien wel tot na 2021

11-10-2017