Het GVB is van plan het ontvlochten metronetwerk, zonder metro 53, in haar huidige vorm, welk zgn. voor vier maanden in gebruik was, tot en met 2014 aan te houden. Dit geeft geen gehoor aan het enorme ongemak dat het merendeel van de reizigers ervaart.
de metroreizigers van Amsterdam en omgeving
dat:
de reiziger eerst een ontvlochten metronetwerk wordt voorgeschoteld welk eerst voor slechts twee à drie maanden gehandhaafd zou worden, nu tot eind 2013 en wellicht tot en met 2014 gehandhaafd blijft (zie bit.ly/1gPoRS1) het ontvlochten metronetwerk in haar huidige vorm niet logisch is geregeld: bijvoorbeeld de inhoud van M50 en M54 wordt bijna volledig gewisseld op v/d Madeweg, en dat de vloot van het GVB nog niet klaar is voor het ontvlochten metronetwerk: 1. reizigers, vnl. overstappers en inzittenden van M50 en M51, een enorme drukte moeten doorstaan in de ochtend- en middagspits 2. overstappers veelal een aansluiting missen omdat een metro eerder vertrekt, waardoor afspraken en weer andere aansluitingen te missen vallen hierbij: er wordt met vooralsnog te weinig materieel op vnl. metro 51 gereden
a priori een betere en eerlijke communicatie tegenover reizigers, en een verklaring over bovenstaande problemen tot maatregelen om 1) ofwel het ontvlochten metronet logisch en efficient te regelen; 2) ofwel het oude metronetwerk terug te brengen.