Page 01

Geen bouwweg door Poelgeest

De gemeente Oegstgeest is van plan om al het bouwverkeer voor het project ‘Kasteeltorens’ niet over de oude bouwweg, maar door de hele wijk te laten rijden. Met het oog op veiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid van onze wijk willen wij ons tegen dit plan verzetten.

bewoners en belanghebbenden van de wijk Poelgeest in Oegstgeest

dat de gemeente Oegstgeest van plan is om al het bouwverkeer voor het project ‘Kasteeltorens’ niet over de oude bouwweg, maar door de hele wijk te laten rijden.

dat alleen de oude bouwweg, langs de Holle Mare-route, hiervoor te gebruiken. Met het oog op veiligheid, bereikbaarheid en leefbaarheid van onze woonwijk is dit de beste optie.

Het antwoord

Er komt geen bouwweg door Poelgeest

De gemeente is in samenspraak met Jachthaven Poelgeest Marina tot een alternatieve bouwroute gekomen. De bouwweg komt te liggen op het terrein van Jachthaven Poelgeest Marina zodat het bouwverkeer over de Heukelsbrug rechtdoor het bouwterrein kan aanrijden. Hiermee wordt de overlast van bouwverkeer door de wijk zoveel mogelijk beperkt.

Bron: Persbericht gemeente Oegstgeest, 14 december 2016 (pdf)

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Beste medebewoners van Poelgeest,

Goed nieuws! Op 14 december heeft de gemeente Oegstgeest er een persbericht uitgedaan waarin ze meedeelt dat er een alternatieve route is gevonden voor het bouwverkeer voor het project ‘Kasteeltorens’.

Wij zijn blij dat ons initiatief de aanzet is geweest en de vele ondertekeningen van de petitie ertoe hebben geleid, dat de gemeente deze oplossing heeft gevonden. Deze route is een flinke verbetering en zorgt, niet alleen voor een beter bereikbare en meer leefbare, maar vooral voor een veiligere woonwijk. We willen jullie bedanken voor alle steun, handtekeningen en suggesties die er zijn gedaan. Door jullie is dit resultaat bereikt!

Ondanks dat de blijdschap overheerst, vinden we het erg jammer dat er zoveel inspanning voor nodig was. Dit heeft het vertrouwen in de gemeente geen goed gedaan. We hopen dan ook dat de gemeente Oegstgeest in de toekomst meer serieus omgaat met de zorgen en wensen van haar bewoners.

Donderdagavond 15 december hebben we de petitie met al uw handtekeningen aangeboden aan wethouder Tönjann. Wij blijven de gemeente en ontwikkelaar volgen tijdens hun werkzaamheden.

De initiatiefnemers van Geen bouwweg door Poelgeest

Voor meer informatie kunt u contact opnemen per mail: geenbouwwegdoorpoelgeest@gmail.com

GEEN BOUWWEG DOOR POELGEEST

geenbouwwegdoorpoelgeest.wordpress.com

Oegstgeest
15-12-2016
Antwoord verwacht:
01-01-2017
Beantwoord
Bewoners van wijk Poelgeest

Er komt geen bouwweg door Poelgeest

Hiermee wordt de overlast van bouwverkeer door de wijk zoveel mogelijk beperkt.

Bron: Persbericht gemeente Oegstgeest, 14 december 2016 (pdf)

REACTIE VAN DE PETITIONARIS

Beste medebewoners van Poelgeest,

De initiatiefnemers van Geen bouwweg door Poelgeest

GEEN BOUWWEG DOOR POELGEEST

geenbouwwegdoorpoelgeest.wordpress.com

14-12-2016

Initiatief trekt aandacht van lokale media

Nog geen dag onderweg en er is nu al belangstelling van lokale media. Vanmiddag om 1400 uur wordt er een foto gemaakt van zoveel mogelijk buurtbewoners die dit initiatief ondersteunen.

Kom naar de bouwweg aan het eind van de Jac.

P. Thijsselaan bij de Holle Mare. Tot vanmiddag!

02-12-2016