You, the petitioner

Garandeer vrije keus voor de klant bij pakketbezorging

5 signatures

Ondanks duidelijke verschillen in kwaliteit heb je als consument zelden keus in wie een pakket aan huis bezorgt waardoor er weinig pressie op bezorgdiensten ligt in hoe ze omgaan met de koper. Dit moet anders.

Petition

We

als consument van online bestelde artikelen

 

establish that:

  • diverse pakketbezorgdiensten tekortschieten in kwaliteit;
  • indicaties van bezorgtijden te vaak incorrect/niet bijgewerkt zijn,
  • pakketten vermist raken of zonder toestemming op een (onbeheerde) plek worden neergezet
  • er te vaak een ongegronde niet-thuismelding komt.
  • een goede klantenservice ontbreekt, via de chatbox volgt hooguit een melding dat de bezorger wordt aangesproken.
  • er geen compensatie is voor verloren tijd en het alsnog moeten (laten) afhalen.

 

and request

dat winkels die artikelen online aanbieden de consument de vrije keus bieden in de bezorgdienst zodat zij zich weer meer klantgericht/verantwoordelijk gaan opstellen.

Sign this petition

 
We e-mail you a link to confirm your signature. Your data will not be shared with third parties and remains with the Stichting Petities.nl. Your name and place of residence will only appear if you choose this. Read more about this in our privacy statement.

Details

Addressed to:
brancheorganisatie 
Petition desk:
Closing date:
2025-06-03 
Lead petitioner:
C. Meertens 

History

Signatures