Dankzij onze diëtist kunnen we minder medicijnen slikken, eten we beter en is de kwaliteit van ons leven verbeterd. De diëtist is ons veel waard. De diëtist verdient een goede beloning.
Cliënten en patiënten van de diëtist
Dat de 3 uur advisering waar we aanspraak op kunnen maken vanuit de verzekering onvoldoende is voor het leveren van goede zorg.
Dat de diëtist geen gezonde praktijk kan voeren, omdat de tarieven al 11 jaar niet zijn aangepast.
Dat de diëtist alleen nog de directe tijd vergoed krijgt, en niet meer de indirecte tijd.
Dat veel zorgverzekeraars het telefonisch consult niet meer vergoeden, waardoor patiënten gedwongen worden naar de diëtist te komen.
de zorgverzekeraars fatsoenlijke contracten af te sluiten met diëtistenpraktijken. Dat betekent de tarieven indexeren en de indirecte tijd vergoeden of compenseren.
Ook willen we dat je de diëtist gewoon kunt bellen voor advies, in plaats van verplicht naar de praktijk te moeten komen.
En het liefst willen we dat het aantal uur dieetadvisering in de basiszorg wordt uitgebreid.