Download.jpeg

De tariefverhogingen van Ennatuurlijk zijn onacceptabel

Ennatuurlijk heeft 1 Januari de tarieven bekend gemaakt voor de levering van stadsverwarming. De levering per Gj gaat van €22,7601 naar €42,9188. Een verhoging buiten alle proporties die vele huishoudens in geldproblemen kan brengen.

Onacceptabel! zeker gezien Ennatuurlijk maar gedeeltelijk gas verbruikt voor het verwarmen.

Afnemers van warmte van Ennatuurlijk

• Dat de tariefverhogingen buiten alle proporties zijn.

• Dat het tijd is dat de vrije energiemarkt ook van toepassing wordt voor de afnemers van warmte!

• Tariefverhogingen die reël zijn!
  • Een vrije markt!

Voor beide zaken moet de overheid inzien dat het tijd is voor actie!

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

31-01-2022
r otten

Petitie overhandigen

De petitie zal vrijdag 28 januari worden overhandigd aan minister Rob Jetten.

Reactie Ministerie van Economisch Zaken & Klimaat:

Dank voor het onder de aandacht brengen van uw petitie.

Ik wil benadrukken het vervelend te vinden dat de energierekening van huishoudens aangesloten op een warmtenet in veel gevallen fors stijgen, net als de energierekening van huishoudens die met gas stoken. De maximumtarieven voor warmte zijn op dit moment nog gekoppeld aan de gasprijs. Het kabinet en specifiek Minister Jetten vindt deze koppeling in toenemende mate onwenselijk en werkt aan een wijziging van de Warmtewet, daarmee worden de maximumtarieven losgekoppeld van de gasprijzen, maar gekoppeld aan de daadwerkelijke kosten van de warmte.

Minister Jetten is zeer betrokken bij dit onderwerp en zal snelheid maken met de loskoppeling van de warmtetarieven van de gasprijzen.

.

26-01-2022

Op naar 30.000 ondertekeningen

Nog een paar honderd handtekeningen en dan hebben 25.000 mensen de petitie tegen de tariefverhogingen van firma Ennatuurlijk ondertekend! Wat een ongekend mooi aantal ondertekeningen! Ondertussen is er in een week tijd veel gebeurd. Onderstaand een aantal noemenswaardige berichten.

• Aanstaande maandag, 17 januari besteedt het tv-programma RADAR aandacht aan de enorme tariefverhogingen van diverse leveranciers.

• Gemeente Tilburg en Breda bereiken NIETS na een gesprek met firma Ennatuurlijk.

• De petitie wordt binnenkort overhandigd aan de nieuwe minister van klimaat Rob Jetten.

• Om actuele informatie te blijven verkrijgen is het verstandig de Facebookpagina Reeshofwarmte te volgen.

Deze stichting maakt zich al jaren hard tegen onrechtmatige zaken rondom stadsverwarming…

Deel nu het nog kan de petitie met al uw buurtgenoten! Op naar 30.000 handtekeningen! vrijestadsverwarmingmarkt.petities.nl

15-01-2022

Nieuwsbericht over de petitie