De overheid moet de Kinderalimentatie overnemen bij wanbetalers

Onze kinderen zijn de toekomst en mede daarom is elke steun welkom voor deze petitie! En ook al heb je zelf niets met kinderalimentatie te maken, geef het toch even je aandacht. Voor velen is dit een onderwerp, waar nog veel te weinig over bekend is en daarom is het ook echt werken geblazen om deze petitie te blijven promoten. Velen zullen denken, dat wanneer kinderalimentatie door een rechter is vastgelegd alles vanzelfsprekend loopt, maar voor veel alleenstaande ouders is dat dus helaas niet zo. Beste mensen, geef deze petitie door, om meer rust te creƫren voor de gezinnen die hier wel mee te maken hebben, zodat de kinderen in deze gezinnen ook gewoon maatschappelijk mee kunnen komen, net als elk ander kind!

1 minuutje van uw tijd, dat is alles wat we vragen.

De kinderen zijn de toekomst en die moet gewaarborgd worden onder alle omstandigheden! De overheid is hier mede verantwoordelijk voor.

Na een gerechtelijke uitspraak waarin wordt vastgesteld hoeveel er aan kinderalimentatie betaald moet worden, gebeurt het zeer regelmatig dat deze niet wordt nagekomen.

De overheid zou deze betaling dan moeten overnemen. De betalingsplichtige bouwt dan een schuld op bij de overheid! Hierdoor lijden de gezinnen niet onder het wangedrag van de wanbetaler. Maar de wanbetaler zelf lijdt hieronder. De wanbetaler staat dan met zijn/haar rug tegen de muur, en niet de ontvangende partij of het gezin.

Een schuld bij de overheid wordt nl wel gemeld bij het BKR met alle gevolgen van dien!

Onze omliggende landen kennen al zo een systeem, en het wordt tijd dat ook Nederland dit systeem gaat invoeren!

Ingrid, Franca, Inge en Marga

R. Mulleneers
Veldhoven
about 1 year

No news about this petition yet.