De gifspuit de buurt uit

Deze petitie is gericht tegen de proef met het chemische onkruidbestrijdingsmiddel Roundup Evolution die het Haagse college van B&W wil gaan nemen.

inwoners van Den Haag, leden en donateurs van organisaties voor wijken, gezondheid, natuur en milieu

dat onderzoeken hebben uitgewezen dat Roundup Evolution, met name het ingrediënt glyfosaat: - de gezondheid van mensen en dieren schaadt; - het zuiveren van drinkwater zal bemoeilijken, en daarmee duurder maken; - kan leiden tot resistentie, zodat steeds giftiger middelen gebruikt moeten worden; - niet onder alle omstandigheden te gebruiken is, zodat onkruid alsnog mechanisch verwijderd moet worden. Het praktisch nut van dit middel is dus beperkt; - veel gemeenten dit middel vanwege de gevaren niet gebruiken - er voldoende manieren zijn om met onkruid om te gaan

• te besluiten permanent af te zien van het gebruik van dit middel, ook als proef;
  • veilige, milieuvriendelijke middelen en methoden te gebruiken om onkruid te verwijderen
  • gebruik te maken van preventieve manieren om onkruidgroei tegen te gaan;
  • buurtinitiatieven te stimuleren om op veilige, milieuvriendelijke manieren onkruid uit eigen tuin en buurt te verwijderen

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

15-12-2016
Ingetrokken
Milieudefensie Den Haag
Organisatie:
Milieudefensie Den Haag

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.