BTW? Nee! Stop BTW-heffing CAM-artsen

19819 signatures

met ingang van 1 januari 2013 wil de overheid CAM-artsen (complementair werkende artsen - bijvoorbeeld Artsen voor Homeopathische geneeskunde, Antroposofische geneeskunde, Natuurgeneeskunde, OrthoManuele Geneeskunde, Neuraaltherapie of Acupunctuur) btw laten heffen op hun behandelingen. Dat is ons inziens een onjuiste beslissing, want CAM-artsen zijn net als alle andere artsen gehouden om te werken volgens de richtlijnen van de KNMG en doen voor ten minste 90% van hun tijd hetzelfde werk als reguliere artsen.

Patiënten en sympathisanten van CAM-artsen in Nederland

dat de overheid in 2013 btw wil gaan heffen op behandelingen van CAM-artsen;

dat een CAM-arts een gewone arts is die ten minste 90% van de tijd werkt zoals zijn reguliere collega's en dat de hooguit resterende 10% in een aantal gevallen complementaire therapie betreft; over dit stukje complementair btw heffen, levert een verwaarloosbare btw-opbrengst op;

dat de KNMG van mening is dat het gerechtvaardigd is dat CAM-artsen blijven vrijgesteld van btw-heffing;

dat de gezondheidskosten voor (chronisch) zieken door deze maatregel nog hoger worden

dat CAM-artsen blijven vrijgesteld van btw-heffing;

dat CAM-artsen worden beschouwd zoals ze zijn, namelijk als artsen met een plus die reguliere en complementaire geneeskunde integraal aanbieden;

dat deze onrechtvaardige belastingmaatregel, waardoor patiënten van CAM-artsen meer moeten betalen aan gezondheidszorg dan andere patiënten, wordt ingetrokken;

en melden dat we nooit en te nimmer onze arts toestemming zullen geven om de belastingdienst in ons dossier te laten kijken.

Sign this petition

zelf standig
M. Dop
8 months

No news about this petition yet.