You, the petitioner
Wetterwillewei

Behoud de fietstunnel en houd fietspaden Bloemketerp autovrij

501 signatures

Wij willen dat de fietstunnel tussen Schalsumerplan en Bloemketerp behouden blijft én dat de fietspaden bij Bloemketerp veilig, autoluw en vrij van autoverkeer blijven. Geen auto’s op fietspaden waar kinderen, ouderen en kwetsbare verkeersdeelnemers fietsen. https://veiligfietsenbloemketerp.petities.nl

Petition

We

Bewoners Schalsumerplan, fietsers, voetgangers, ouderen, kinderen, mindervaliden en recreanten.

 

establish that:

  • de fietstunnel tussen Schalsumerplan en Bloemketerp essentieel is voor een veilige, autovrije fietsroute naar stad, huisarts, scholen en voorzieningen.
  • een rotonde-oversteek en auto’s op fietspaden bij Bloemketerp de route met name onveiliger maken voor kinderen, ouderen, kwetsbare verkeersdeelnemers.

 

and request

  • de fietstunnel tussen Schalsumerplan en Bloemketerp blijvend te behouden als veilige autovrije fietsroute.
  • De fietspaden bij Bloemketerp autoluw te houden: geen auto’s op fietspaden, en geen verplichte route via een rotonde als vervanging voor een bestaande veilige tunnel.

The answer

De Fietstunnel blijft!

Goedemorgen allemaal,

Gisteren tijdens de kernsessie over Bloemketerp is er direct vóór het inspreken al een belangrijke toezegging gedaan door wethouder Dijkstra: de fietstunnel tussen het Schalsumerplan en Bloemketerp blijft bestaan.

Wij zijn hier natuurlijk erg blij mee. Dit is een belangrijk resultaat voor iedereen die dagelijks gebruikmaakt van deze veilige route: kinderen, ouders, ouderen, fietsers, wandelaars en mindervalide mensen.

Dank aan iedereen die de petitie heeft ondertekend, gedeeld of op een andere manier heeft geholpen om dit onderwerp onder de aandacht te brengen. Jullie steun heeft duidelijk verschil gemaakt.

Maar we zijn er nog niet helemaal. Wij hopen (en gaan er vanuit) dat de gemeente nu ook verder kijkt naar de verkeersveiligheid in het hele gebied. Vooral het scheiden van auto’s en fietsers/wandelaars blijft wat ons betreft erg belangrijk. Een veilige wijk en omgeving betekent dat kinderen zelfstandig kunnen fietsen, ouderen veilig kunnen wandelen en iedereen zonder onnodige risico’s gebruik kan maken van de routes richting Bloemketerp en de stad.

De tunnel blijft — en dat is goed nieuws. Nu hopen wij dat ook de rest van de plannen verkeersveilig en toekomstbestendig wordt uitgewerkt.

Nogmaals bedankt voor alle steun!

 

Current status

This petition is not open to collect signatures.

 

Details

Addressed to:
Waadhoeke 
Petition desk:
Closing date:
2026-08-13 
Status:
Answered 
Lead petitioner:
Erwin Kroese  

History

Signatures

Updates

De Fietstunnel blijft!

Goedemorgen allemaal,

Gisteren tijdens de kernsessie over Bloemketerp is er direct vóór het inspreken al een belangrijke toezegging gedaan door wethouder Dijkstra: de fietstunnel tussen het Schalsumerplan en Bloemketerp blijft bestaan.

Wij zijn hier natuurlijk erg blij mee. Dit is een belangrijk resultaat voor iedereen die dagelijks gebruikmaakt van deze veilige route: kinderen, ouders, ouderen, fietsers, wandelaars en mindervalide mensen.

Dank aan iedereen die de petitie heeft ondertekend, gedeeld of op een andere manier heeft geholpen om dit onderwerp onder de aandacht te brengen.

+Read more...

Jullie steun heeft duidelijk verschil gemaakt.

Maar we zijn er nog niet helemaal. Wij hopen (en gaan er vanuit) dat de gemeente nu ook verder kijkt naar de verkeersveiligheid in het hele gebied. Vooral het scheiden van auto’s en fietsers/wandelaars blijft wat ons betreft erg belangrijk. Een veilige wijk en omgeving betekent dat kinderen zelfstandig kunnen fietsen, ouderen veilig kunnen wandelen en iedereen zonder onnodige risico’s gebruik kan maken van de routes richting Bloemketerp en de stad.

De tunnel blijft — en dat is goed nieuws. Nu hopen wij dat ook de rest van de plannen verkeersveilig en toekomstbestendig wordt uitgewerkt.

Nogmaals bedankt voor alle steun!

2026-05-29

Bevestig uw stem

Goedemorgen, allemaal bedankt voor het ondertekenen van de petitie. Zou u ervoor willen zorgen dat de petitie ook bevestigd wordt via het ingevulde e-mail adres? Dan is uw stem pas zichtbaar voor de gemeente Waadhoeke.

Bedankt voor uw steun!.

2026-05-19