Wilde dieren moeten welkom blijven in het circus in Nederland

Men wil vanaf 2015 de wet veranderen en ze willen namelijk wilde dieren verbieden in het circus hier in Nederland.

Iedereen die wil dat circusdieren blijven heeft deze petitie ondertekend.

constateren dat:

Dieren worden goed verzorgd in het circus en staan op de eerste plaats qua verzorging, stalling etc. In de winter wordt hun omgeving verwarmd. In de zomer zorgen ze voor mogelijkheden om eventueel te zwemmen en dergelijke. Ook als je aan de meeste mensen, waaronder de kinderen, vraagt waarom ze naar het circus gaan komen voornamelijk de olifanten, tijgers en leeuwen naar voren. Daarna de clown. Dit is waarom de mensen naar het circus toegaan.

Dat de wilde dieren in het circus mogelijk blijven. Er is genoeg bewijs dat ze goed verzorgd worden en niks mankeren. Je kunt ook controles uitvoeren van hoe het met ze gaat qua verzorging en ander omstandigheden, in plaats van deze dieren verbieden in het circus. Het zijn niet zomaar dieren, de meeste circussen beschouwen ze als familie.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

13-03-2016
Ingetrokken