Geen Spuiforum, maar hergebruik Philipszaal en Danstheater

9.562 ondertekeningen

Het stadsbestuur Den Haag wil de Dr. Anton Philipszaal en het Lucent Danstheater slopen en vervangen door een nieuw gebouw; het Spuiforum.

Werkgroep DOOIEVAAR heeft een manifest opgesteld voor het integreren van de bestaande gebouwen: http://issuu.com/dooievaar/docs/manifestculturelehoofdstad_

Onderschrijven via deze petitie het manifest (zie bovenstaande link)

constateren dat:

Dat het Spuiforum is begroot op 181 miljoen. Op een moment dat subsidies stoppen, gezelschappen dreigen te verdwijnen, wil de gevestigde politiek vasthouden aan een prestige project. Het verkeerde initiatief op de verkeerde plek. De opgave is niet het maken van een nieuw icoon, maar een samenhangende stedelijke ruimte. Een ruimtelijk cultuurplan met niet één, maar vele voordeuren aan de openbare ruimte. Hergebruik is hot, sloop is not.

Geen sloop van slechts 25 jaar oude gebouwen, zolang niet echt vast staat dat hergebruik en integratie onmogelijk is. Geen verzamelgebouw, maar een samenhangende stedelijke ruimte; een cultuurplein als ‘Spuiforum’.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

01-07-2016
Beantwoord